fizinfo - Re: [Fizinfo] peticio

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] peticio

  • From: Zátonyi Sándor <zatonyis AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] peticio
  • Date: Thu, 22 Nov 2007 22:22:31 +0100 (CET)

Tisztelt Lista!

Néhány megjegyzés Diósi Lajos leveléhez:

1.
NINCS országos fizika tanfelügyelő. Az Országos Pedagógiai Intézet a 90-es
évek elején megszűnt, azóta az egyes tantárgyaknak nincs a korábbihoz hasonló
"felelőse".

2.
Az "ügyszerető tanárnő" Moróné Tapodi Éva, az ELFT elnökségének tagja.

3.
A politikára a rendszerváltás óta jellemző (pártoktól, koalícióktól
FÜGGETLENÜL), hogy mindenről politikai és pénzügyi alapon dönt, és nem veszi
figyelembe a szakmai érveket. (Mellesleg bármilyen szakmai/szakértői
véleménnyel szemben lehet ellentétes szakmai/szakértői véleményt találni.)

4.
A tanárként rég belefáradtunk az örökös hadakozásba, tantervírásba,
továbbképzésbe, élethosszig tanulásba. Ráadásul meg sem fizetik, meg sem
becsülik. Mat-fiz szakos (1977-ben végzett) volt évfolyamtársaim közül szinte
mindenki matematikát tanít, a fizika macerás. És 22 óra a mi heti kötelező
óraszámunk is, pedig kísérletezésnek komoly időigénye van.

+1. (már nem Diósi Lajos leveléhez)
A kerettantervek bevezetésekor fizikus volt az oktatási miniszter... A heti
óraszám 9-ről 6-ra csökkent. Ez a fél óra már nem számít, hacsak a mennyiségi
változás minőségi változásba nem csap át.

+2.
Härtlein Károly egy korábbi levelén felbuzdulva létrehoztam egy petíciót, aki
egyetért az ott leírtakkal, kérem csatlakozzon azzal, hogy aláírja, illetve
terjeszti. Elérhetősége:
http://www.ipetitions.com/petition/fizika_tanterv/

Zátonyi Sándor (ifj.)
www.fizkapu.hu