fizinfo - [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja a Polaris Csillagvizsgálóban

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az Űrhajózás Napja a Polaris Csillagvizsgálóban

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja a Polaris Csillagvizsgálóban
  • Date: Wed, 11 Apr 2007 08:03:39 +0200

Az Űrhajózás Napja a Polaris Csillagvizsgálóban

Az Űrhajózás Napján igazi égi látványossággal várjuk az érdeklődőket:
április 12-én este fél 9-kor szabad szemmel is megfigyelhetjük a hazánk
fölött fényes csillagként átvonuló Nemzetközi Űrállomást, amelyen Simonyi
Károly űrturista is tartózkodik. Szerencsés véletlen, hogy Simonyi
űrutazása során hazánkból legjobban éppen április 12-én látható az
űrállomás. Budapestről nézve csak néhány percen át figyelhető meg az
űrállomás, április 12-én 20:33-tól 20:37-ig, amint délnyugatról északkelet
felé tartva lassan átvonul égboltunkon: a legfényesebb csillagokhoz lesz
hasonló fényessége. A jelenséget bárki megfigyelheti szabad szemmel,
onnan, ahol nincs sok zavaró fény és jó a körkilátás.

Az Űrhajózás Napjának programja (Polaris Csillagvizsgáló):

20:00 Megnyitó (Mizser Attila)
20:10 Űrállomások és megfigyelésük (Spányi Péter)
20:32 A Nemzetközi Űrállomás átvonulásának megfigyelése
20:40 Ismét magyar az űrben! (Kereszturi Ákos)
21:00 ISS: a Nemzetközi Űrállomás (Horváth András)
21:30 Pille - a magyar űrsiker (Apáthy István)
22:00 Űrturizmus: a XXI. század extrém sportja (Horvai Ferenc)
22:30 Az idősebb Simonyi Károly (Spányi Péter)

Polaris Csillagvizsgáló (Budapest III. ker., Laborc u. 2/c.), további
információk:
polaris AT mcse.hu,
hirek.csillagaszat.hu

Mizser Attila: (70) 548-9124
Kereszturi Ákos, (30) 343-7876

  • [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja a Polaris Csillagvizsgálóban, Tepliczky István, 04/11/2007