fizinfo - [Fizinfo] Helyesírás

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Helyesírás

  • From: "Dezso Horvath, RMKI, Budapest: +36 1 392-2222/1823" <horvath AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Lindeisz László <laszlo.lindeisz AT t-online.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Helyesírás
  • Date: Fri, 3 Nov 2006 11:43:42 +0100 (MET)

Tisztelt fizikus kollégák,

a legnagyobb mértékben egyetértek Lindeisz László szavaival az
egybeírás - különírás (és ezek is egy szóba írandók :-) témakörében, egy
megjegyzést azért tennék:

"Nem kell félni a többszörösen összetett szavaktól sem. Az utóbbi idők
legszebb példáját a Magyar Nemzetben olvastam:
megújulóenergia-felhasználás."

Ezt a nyelvünk megengedi, példának jó, de egyáltalán nem szép. Én inkább
ezt írnám: "a megújuló energia felhasználása".

Egyébként tegnap írtam a falunk internetes fórumába hasonló háborgást egy
Pest-megyei gimnázium hírdetésével kapcsolatban: tele volt helyesírási
hibákkal. Vajon mire tanítják gyermekeinket egy ilyen középiskolában?

Üdv: Horváth Dezső