fizinfo - Re: [Fizinfo] V: Paksi helyreállítás

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] V: Paksi helyreállítás

  • From: Zana János <janos.zana AT uni-corvinus.hu>
  • To: Istvan Horvath <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] V: Paksi helyreállítás
  • Date: Fri, 06 Oct 2006 11:26:15 +0200

Néhány megjegyzés:
1. A nyugati szóhasználatban mindenki "professzor", aki tanítással foglalkozik. Még az adjunktus is.
2. A politikusoknál természetes, hogy bombasztikusan fogalmaznak. A fizikusoknál nem. Aki nyilatkozik, gondolja meg, hogy mit tesz.
3. Tudomásom szerint a víz termikus disszciációja 1500 fokon kezdődik - atmoszférikus nyomáson. Nyagyobb nyomáson ez nyilván magasabb hőmérsékletet igényel.
4. A kettes blokkban nem uránium, hanem urániumdioxid van. Ennek olvadáspontja magasabb, sűrűsége alacsonyabb, mint a színfémé.

Ezeket azért említem, mert ilyen utalásokat a rádióriportban találtam.

Üdvözlettel ZJ