fizinfo - [Fizinfo] Oláh György interjúk

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Oláh György interjúk

  • From: Lindeisz László <laszlo.lindeisz AT t-online.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Oláh György interjúk
  • Date: Thu, 7 Sep 2006 15:23:40 +0200

Köszönöm Válas Györgynek az elsődleges és másodlagos energiaforrásokra
vonatkozó gondolatait. Ilyen egzakt és explicit formában még magam sem
gondoltam át ezt a kérdéskört. Az Oláh György interjú általam idézett vége
azért is tetszett, mert azt fejezte ki, hogy elsődleges energiaforrásként
csak az atomenergia jöhet számításba. Metanolt ugyan elő lehet állítani
szénből, kőolajból, biomasszából, hidrogénből és széndioxidból és jó kis
üzemanyagcellákat lehet készíteni mobiltelefonokhoz, meg notebookokhoz, de ha
a ma használatos fosszilis energiahordozókat akarjuk metanollal kiváltani és
kiszámoljuk, hogy mennyi hasadásos atomerőművet kellene építeni a
metanolgyárak mellé, elképesztő adatokkal szembesülünk. Csak azt remélhetjük,
hogy az ITER beváltja a hozzá fűzött reményeket és néhány évtized múlva még
nem lesz késő áttérni (ma Kínában 250 szénerőmű építését tervezik). Hogy a
nagyközönség számára a mai médiaállapotok között hogyan lehet mindezt
kommunikálni, azt nem tudom. Nehéz megmagyarázni az elektromos kerékpár
tulajdonosának - aki azt hiszi, hogy környezetkímélő a járműve -, hogy a drót
másik végén egy szénerőmű füstöl.

Lindeisz László