fizinfo - [Fizinfo] Vilagokon at

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Vilagokon at

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Vilagokon at
  • Date: Tue, 28 Mar 2006 23:15:51 +0200

Ma belenéztem a "Világokon át" címû közszolgálati tévémûsor harmadik
adásába. A
mûsor egymás mellé sorolt, egymással nem ütköztetett tanítások sorozatából
áll.
A mai elsõ tanításból megtudtuk, hogy a világon minden a négy õselembõl
épül fel.
Ezek a föld, a tûz, a víz és a levegõ. (Nehogy már Arisztotelész logikája
szerint rakja
sorba.) Mindegyiknek vannak tulajdonságai a hideg-meleg, száraz-nedves
ellentétpárokból. Minden, ami meleg, tûzbõl áll, minden, ami nedves,
levegõbõl. (Ennél
már Arisztotelész is kissé bonyolultabban képzelte el a dolgot.) "Még a
zodiákus is"
ebbõl a négy õselembõl épül fel, mert van benne három tûz, három víz, három
föld és
három levegõ. A három tûz a kezdõdõ tûz, az élénk tûz és a parázsló.
Mondjam még?
A második tanításból megtudtuk, hogy a világot a jing és a jang építi fel.
Mindenben
van jing és jang, és a kettõ korlátozza és kiegyenlíti egymást. A tanítás
további része
átment az akupunktúra mint univerzális gyógymód reklámozásába.
Mondjam még?
A harmadik tanítás mestere nem jelent meg a képernyõn. Ebbõl a tanításból
megtudtuk, hogy a természetet irányító törvények szellemi eredetûek.
Mondjam még?
A negyedik a már többször emlegetett kutatómérnök tanítása volt. Ebbõl
megtudtuk,
hogy a fizika három fogalomra épül. Ezek az anyag, az energia és az
információ. Ezek
megfelelenek a három karmának (vagy sarmának? nem értettem egész tisztán,
mert
éppen vizet ittam), és átalakulhatnak egymásba. Az anyag nem más mint
sûrített
energia, a potenciális energia pedig nem más mint információ. Az energia
maga a
mozgás, ezért mozdulatlan energia nincs.
Mondjam még? Nem mondom, mert itt végére értem a vacsorámnak, és
kikapcsoltam
a készüléket.
És mindez a magyar adófizetõk pénzén. (Nem az én vacsorám, hanem a
tévémûsor.)

Válas György