fizinfo - [Fizinfo] Valasz egy olvasolevelre

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Valasz egy olvasolevelre

  • From: Kertesz Janos <kertesz AT neumann.phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] Valasz egy olvasolevelre
  • Date: Mon, 12 Dec 2005 22:13:13 +0100 (CET)

Kemeny Tamas irasa a fizinfoban hivta fel a figyelmemet arra, hogy egy
olvasolevel a Magyar Hirlapban foglalkozott az OTKA-val kapcsolatos nyilt
levelemmel (ezuton koszonom neki).
Az alabbi valaszlevelet juttattam el a MH szerkesztosegebe. Azt igertek,
hogy szerdan lehozzak.
Kertesz Janos

Tisztelt Szerkesztőség!

2005. devember 8-i számukban Lázár György kaliforniai olvasójuk levelét
közlik, amelyben kritkusan hivatkozik az általam írt nyílt levélre. Lázár
úr írása hemzseg a tévedésektől: A levelet nem 2000 kutató nevében írtam,
hanem 2000-nél többen aláírták, és nem ismerem el "készségesen" hogy az
alapkutatásnak nincs haszna, -- ellenkezőleg, csak nem közvetlen haszonról
van szó. Nem igaz, hogy az Egyesült Államokban az alapkutatást nem a
költségvetés fedezi és érdemes megnézni, hogyan "követel" több
költségvetési pénzt a Coalition for National Science Funding. Tévedés -
nem: ostobaság, hogy "Kutatni a kutatás kedvéért sehol a világon -
Magyarországot kivéve - nem lehet." Ez Einstein évében nem szorul bővebb
magyarázatra. Mindezek után Lázár úr előadja a magyarországi alapkutatások
problémájának megoldására vonatkozó javaslatát: El kell a kutatókat
bocsátani. Ezen a ponton megértettem: Itt egy paródiáról van szó. Ha ezt a
levelet komolyan vennénk, az olyan lenne, mintha Jonathan Swiftnek az ír
kérdés megoldására vonatkozó javaslatát (vagyis az ír csecsemők jóízű
elfogyasztását) annak idején komolyan latolgatták volna.

Tisztelt Szerkesztőség! Önök komolyan vettek egy paródiát! Nagy blamázs...

Udvözlettel:
Kertész János

  • [Fizinfo] Valasz egy olvasolevelre, Kertesz Janos, 12/12/2005