fizinfo - [Fizinfo] RE: Nincsenek feketelyukak? - fura kijelentesek

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] RE: Nincsenek feketelyukak? - fura kijelentesek

  • From: Szondy, György <gyorgy.szondy AT gft.com>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] RE: Nincsenek feketelyukak? - fura kijelentesek
  • Date: Fri, 22 Apr 2005 21:16:57 +0200

Kedves Fizinfo olvasok!

Egy rovid gondolat erejéig visszaternek az index cikkere, illetve annak
visszhangjara:
http://index.hu/tech/tudomany/nolyuk/

Horvath Istvan irta:
>A mostani cikkbol is ki lehetne hamozni, hogy mi
>a valos cikk nehany ertelmes allitasa (bocs, de nem
>jartam az angol eredeti utan), de most a fentieket
>erositendo inkabb csak idezek:
>
>A csillag felülete ugyan fekete lyukként muködik, és eros a
>gravitációs vonzás, viszont a belsejében a sötét energia
>"negatív" gravitációja érvényesül: az anyag teljesen másként
>viselkedik, mint a külso peremen.
>
>Az altrelben ilyen nincs. Ugyanis az altrel semmit sem
>mond a fekete lyuk belsejerol.
>Praktice; nem is letezik szamunkra.

Ebben Horvath Istvannak messzemenokig igaza van. Azonban
a merhetetlenul pongyola megfogalmazason kivul, a cikk nem
az altrel uj eredmenyeire, hanem valami szamunkra ismeretlen
es kodos (skalar-tenzor gravitacio) elmeletre probal utalni.
Valami hasonlot talaltam a gr-qc/0409081 5.oldalan egy
szemleletes abra formajaban. (Ott ugyan neutron csillagrol van
szo, de velhetoleg eredetileg is errol volt szo.)
http://arxiv.org/PS_cache/gr-qc/pdf/0409/0409081.pdf
A szerzo nevet meg nem hallottam, de rendszeresen egyutt publikal
Tilbaud Damour-ral, aki azert eleg nagy nev gravitacio temaban.

A legnagyobb problemat tehat abban latom, hogy ha egy ilyen
jellegu dolgot tendenciakent, foradalomkent, vagy tenykent adnak
elo. (Egyebkent a hivatkozott honlapon nem sikerült semmi, a temahoz
kapcsolodo anyagot fellelnem.)

Udvozlettel,
Szondy Gyorgy
Amator Fizikus (ja es ELFT tag - de aztan nehogy kizarjanak)

  • [Fizinfo] RE: Nincsenek feketelyukak? - fura kijelentesek, Szondy , György, 04/22/2005