fizinfo - [Fizinfo] mindenki majdnem mindenben amator

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] mindenki majdnem mindenben amator

  • From: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] mindenki majdnem mindenben amator
  • Date: Fri, 22 Apr 2005 12:53:34 +0200

Kedves Kollegak es Amator Kollegak ;-)

Mint VOLT amator csillagasz elgondolkodtam a dolgon.
Profi az aki ert a szakmajahoz. Logikus, hogy amator az
aki nem ert hozza. Sportban is az az amator, aki "csak"
csinalja, es teljesen mindegy milyen szinten.

Válas György irta:
A több száz (világszerte több százezer) amatõr csillagász többségének nincs
csillagász diplomája. Amelyiknek meg van, az már nem is igazi amatõr.

Tokeletesen egyetertek. Magam is amator csillagasz voltam
a hetvenes evekben, es talan a 80-as evek elejen.

Ugy gondolom nem attol nem lettem amator csillagasz mert
szereztem egy csillagasz diplomat, hanem attol, mert
abba hagytam a heti rendszeres megfigyeleseket.

Tehat nem mernem most mar magam amator csillagasznak
nevezni. Mondom mindezt a volt amator tarsaim iranti
tiszteletbol. Ok jelenleg is rendszeresen toltenek
orakat a csillagos eg alatt en nem. Ezert nem is mernem
magam amator csillagasznak nevezni. A diplomam viszont
feljogosit a csillagasz "cim" viselesere.

Summazva: Szerintem az amator fizikus, aki fizikaval
foglalkozik rendszeresen. Ilyen cim egyebkent nincs is.
A fizikus cimet elvitathatjuk azoktol akiknek nincs
fizikus diplomajuk, az amator fizikus cimet viszont nem.
Termeszetesen ez csak az en velemenyem. Barki masnak
lehet mas velemenye, de az enyem ez.

Udvozlettel,
Horvath Pista

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel.
Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System.
More information: http://www.filtermax.hu

  • [Fizinfo] mindenki majdnem mindenben amator, Istvan Horvath, 04/22/2005