fizinfo - [Fizinfo] Amateur Physicist

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Amateur Physicist

  • From: SIMON Ferenc <simon AT esr1.fkf.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Amateur Physicist
  • Date: Mon, 18 Apr 2005 15:29:31 +0200 (CEST)

Kedves Listatagok es Fizikus Kollegak!

Szondy Ur levelere csak annyi reakciom lenne, hogy eddig meg nem hallottam
a subjectben jelzett cimrol. Lehet, hogy van mar ilyen egyetemi kepzes, de
a fizikus mint cim mindenkeppen megkulonbozteto, azt ki kell erdemelni.
Hasonlo vita volt mar a fizinfo-n dr. Egely Gyorgy idofizikus titulusaval
kapcsolatban. Nem tudom jogilag szabalyozva van-e, hogy ki milyen cimeket
adhat maganak, mert en pl. nem hivnam magamat amator
reszecskefizikusnak v. csillagasznak, amikor ezeken a teruleteken nem
szereztem kepesitest. Termeszetesen szep dolog ha vki. lelkesedesbol
foglalkozik az alternativ tudomanyokkal es tudomany nepszerusitessel.
A cimek felrevezeto hasznalata azonban a nagyerdemu elott ronthatja az egesz
tudomanynepszerusites hitelet, ezert megfelelobb lenne ha csak hiteles es
erdemes titulusokat hasznalna mindenki sajat maga megjelolesere.
Aki igazan komolyan dolgozik, azt ugy sem a magara aggatott cime alapjan
lehet felismerni barmi legyen is az.

Udvozlettel
Simon Ferenc

Dr. Ferenc SIMON

egyetemi adjunktus
INSTITUTE of PHYSICS
Department of Experimental Physics
Budapest University of Technology and Economics
H 1521 Budapest POBox 91 HUNGARY

ph. office: (36-1) 463-1190
ph. lab.: (36-1) 463-3044
fax: (36-1) 463-3819