fizinfo - [Fizinfo] 350 eves a Titan - nagyszabasu bemutato a Polaris Csillagvizsgaloban

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 350 eves a Titan - nagyszabasu bemutato a Polaris Csillagvizsgaloban

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] 350 eves a Titan - nagyszabasu bemutato a Polaris Csillagvizsgaloban
  • Date: Wed, 23 Mar 2005 08:43:41 +0100

Óriáshold a Szaturnusz körül: 350 éve fedezték fel a Titant!
Polaris Csillagvizsgáló, 2005. március 25. (péntek)

Cristiaan Huygens holland csillagász 1655. március 25-én fedezte fel a
Szaturnusz legnagyobb holdját, a Titant. Ugyancsak ő volt az, aki
megfigyelései alapján elsőként írta le helyesen a Szaturnusz
gyűrűrendszerét. Napjainkban, 350 évvel a felfedezés után, az óriásbolygó
körül kering a Cassini-szonda, melynek Huygens leszállóegysége január
14-én landolt a Titan felszínén. Többek között ez a történelmi jelentőségű
esemény az egyik kiemelt témája az óbudai Polaris Csillagvizsgálóban,
március 25-én 19 órakor kezdődő Titan- és Szaturnusz-bemutatónak, ahol az
érdeklődők távcsöves megfigyeléseken és előadásokon vehetnek részt.

Az előadások 2005. március 25-én, pénteken 19 órától:

- 350 éve történt: a Titan felfedezése (Farkas Alexandra)
- Titan, a Huygens-űrszonda szemével (Kereszturi Ákos)
- Űrszondák a Szaturnusznál (Horvai Ferenc)
- Az Enceladus, a titokzatos hold (Budai Edina, Szabó Andrea)
- Magyar műszerek a Cassini fedélzetén (Spányi Péter)

Az előadásokat az interneten élőben is közvetítjük az alábbi oldalról
elérhető linkeken:
http://www.mcse.hu

Az éjszaka során a csillagvizsgáló műszereivel megfigyelhető a Szaturnusz
és gyűrűrendszere, a bolygó legnagyobb kísérője, a Titan, a telehold,
valamint a Jupiter és néhány további égitest.

Elérhetőségünk:

- Magyar Csillagászati Egyesület - http://www.mcse.hu -
mcse AT mcse.hu

- Mizser Attila főtitkár: 06-70-548-9124,
mzs AT mcse.hu
- Kereszturi Ákos szervező: 06-30-3436-876,
kru AT mcse.hu

  • [Fizinfo] 350 eves a Titan - nagyszabasu bemutato a Polaris Csillagvizsgaloban, Tepliczky István, 03/23/2005