fizinfo - [Fizinfo] Re: Peter Lynds uj idoelmelete: Kacsa?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Re: Peter Lynds uj idoelmelete: Kacsa?

  • From: Hild ErzséBet <ehild AT drotposta.hu>
  • To: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Re: Peter Lynds uj idoelmelete: Kacsa?
  • Date: Wed Aug 13 19:56:01 2003

<"\"Szondy> 2003.08.13. 15:06:07 +2h-kor írta:

> Tisztelt listatagok!
>
> Az indexben olvastam nemreg az ifju forradalmarrol,
> http://index.hu/tech/tudomany/lynds0811/ aki a cikkben hivatkozott irast
> elolvasva elso ranezesre azt allitja, hogy azok az elvadultnak tuno
> idoelmeletek, amikkel komoly fizikusok evtizedek ota foglalkoznak
> (idofejlodes, kepzetes ido) elvadult elmeletek.
>
> Masok azonban kacsanak minositik a dolgot:
> "The paper
> (http://doc.cern.ch//archive/electronic/other/ext/ext-2003-045.pdf) is short
> and qualitative with no more physics in it than any newspaper article. In
> [...]

Lynds Zenon "Achilles és a teknősbéka" paradoxonát emlegeti, mint ami "már
2500 éve foglalkoztatja a gondolkodókat". Beleolvasva a cikkbe, nekem úgy
tűnik, hogy az iskolában ennél előbbre nem is sikerült jutnia a mozgás
lényegének megértésében.

Most viszont mintha elkezdte volna kapizsgálni a határérték és folytonosság
fogalmát. .

"Nincs sztatikus időpillanat" ez a "nagy" felfedezése, nem lehet arról
beszélni, hogy valaminek egy adott pillanatban valamilyen értéke VAN.
Ezért - szerinte - eddig mindenki, Newtontól Hawkingig rosszul értette
az időt.

Van ilyen, hogy egy ifjú ember egyszercsak rájön magától valamire, amit az
emberiség már régóta tud és ért, és azt hiszi, ezt csak ő tudja egyedül.
És ha eléggé magabiztos, el is hiszik neki.

Hild Erzsébet