fizinfo - [Fizinfo] A szegény kutatót az ág is húzza

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A szegény kutatót az ág is húzza

  • From: Istvan Banyasz <banyasz AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] A szegény kutatót az ág is húzza
  • Date: Wed Jun 25 11:22:00 2003

Kedves Kutató és Oktató Kollégák!

A következö problémát abban a reményben teszem közzé, hogy olyan
kollégák is olvassák, akik - hivataluknál vagy kapcsolataiknál fogva-
kezdeményezhetik megoldását.

Íme a probléma: Azok, akik szoktak pályázni az OM Mecenatúra
konferencia-részvételi támogatására, tapasztalhatták, hogy ezt a
támogatást egységesítették (egy kalap alá vették) az egyéb támogatási
fajtákkal. A konferencia-részvételi támogatásokra is vonatkozik a
217/1998 (XII. 30) Kormányrendelet. E rendelet 87 § (9) bekezdése
alapján az Oktatási Minisztérium által nyújtott támogatás a pályázat
teljes költségvetésének legfeljebb 40 %-a lehet.

Ez a rendelkezés a következö módon sújtott engem: Egy amerikai
konferenciára jelentkeztem, két szóbeli elöadásomat elfogadták, és
elkezdtem gyüjteni a pénzügyi támogatást. A Mecenatúrától a 195000
Ft-ra becsült útiköltséget kértem, és a támogatást el is nyertem.
Ekkor azonban még 500000 Ft körül volt utazásom tervezett
költségvetése, így nem ütköztem a fenti paragrafusba. Kaptam más
támogatást is, de így sem lett volna elég pénzem az utazás teljes
finanszirozására. Kértem, és megkaptam a részvételi díj (130000 Ft)
elengedését. A teljes utazás helyett csak egy részére sikerült
napidíjat kapnom. Végeredményben a saját zsebemböl közel 100000 Ft-ot
(ez persze sehol sem elszámolható) kellett még költenem az utazásra.
És a hidegzuhany az elszámoláskor jött: Mivel utazásom a tervezettnél
kevesebbe került, az OM Alapkezelö az odaítélt 195000 Ft helyett csak
112861 Ft-ot fog majd átutalni intézetemnek, az említett
kormányrendeletnek megfelelöen.

Azt hiszem, hogy valamennyien le tudjuk vonni a konzekvenciákat. Ahogy
a levél elején is írtam, arra kérnék minden befolyásos kollégát,
próbálja elérni, hogy a konferencia-részvételeket ne tekintsék
"projektnek", és támogatásukat (újra) ésszerü normák szerint
szabályozzák.

Dr. István Bányász

E-mail:
banyasz AT sunserv.kfki.hu

Research Institute for Solid State Physics and Optics
Budapest
P.O.B. 49
H-1525 Hungary
Phone: +3613922222Ext1732,
Fax: +3613922215

  • [Fizinfo] A szegény kutatót az ág is húzza, Istvan Banyasz, 06/25/2003