fizinfo - Re: [Fizinfo] Hos megmentonk, Egely Gyorgy

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Hos megmentonk, Egely Gyorgy

  • From: Laszlo Balkay <laszlo.balkay AT pet.dote.hu>
  • To: "Kiraly Beata m.fi 970929" <KIRALYB AT TIGRIS.KLTE.HU>
  • Cc: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Hos megmentonk, Egely Gyorgy
  • Date: Wed May 21 22:49:00 2003

Kedves Beáta,Kedves Kollégák,

A magam részérõl teljesen egyetértek a gondolattal. Az emberiség
történelmében általában a TILTÁS mint olyan, sosem volt a fejlõdés
kerékhajtója, illetve általában sosem oldotta meg a kitûzött
problémát(lásd alkohol, drog, szólásszabadság, geocentrikus világkép,
nudizmus, többnejûség, többférjesség stb...), mert eleve egyoldalú: csak
azt engedi szóhoz jutni(annak a problémáját oldja meg) aki TILT. Tehát
úgy gondolom hogy Egely GYörgy elõadásainak BETILTÁSA, csak "olaj a tûzre"
hatást váltana ki, ezért számomra is sokkal szimpatikusabb elképzelés az,
ha a javaslaton túl pl. a meghirdetett "Egely" elõadásokon köztiszteletben
álló és nem álló fizikus kollégák is résztvennének és igy a racionális
gondolkodáson alapuló PÁRBESZÉDES és nem TILTÓ formában lehetne világossá
tenni, hogy a XXI század elején melyek azok a természettudományos
gondolkodási formák amelyek a lehetõ legegyszerûbben és
ellentmondásmentesen magyarázzák meg a körülöttünk levõ fizikai világot.
A "Mindentudás Egyeteme" népszerûsége azt sejteti, hogy a
társadalomból hál'istennek még nem veszett ki teljesen az igény és az
érzékenység a természettudományos gondolkodás iránt, tehát lenne értelme a
nyivánosság elõtt is (és nem csak zárt szakmai fórumokon és levelezési
listákon) felvállalni ezt a kérdést.

Üdvözlettel,

Balkay László
Debreceni Egyetem