fizinfo - Re: [Fizinfo] meg lehet allitani?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] meg lehet allitani?

  • From: "Gy�rgy Szondy" <gyorgy_szondy AT hotmail.com>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] meg lehet allitani?
  • Date: Wed Mar 5 23:12:00 2003

Tisztelt Kollegak!

A "Nagymester" neve nem eloszor merul fel a listan hasonlo kontextusban. Legutobb a nagy magyarok kozotti megjelenese aratott hasonlo hullamokat.

A mostani megjelenes azonban meroben uj, es valoban veszelyes, ugyanis nem mint erdekesseg jelenik meg, hanem mint alkalmazott tudomany!!!

Ez valoban nem megengedheto, hiszen diszkriminacio alapjaul szolgal, ami ugyebar korant sem olyan artatlan dolog, mint egy showmusorban bemuatatni.

A kerdes jogos: meg lehet-e allitani?

Ugy erzem a valaszhoz egy masik kerdes megvalaszolasaval lehet kozelebb jutni: Egyaltalan hogyan elhet meg ez a mitosz?

Erzesem szerint a problema gyokere a keszulek altal demonstralt jelenseg megvalaszolatlansaga, mely szabad utat nyit a mitosz terjedesenek. Ugyanis a keszulek valoban mukodik, jelez is valamit, amit egyszeru kiserletekkel reprodukalni lehet. (Egyszer egy baratom jovoltabol szemelyesen kiprobalhattam a keszuleket.)

A kerdesre adott valasz tehat remenyem szerint egyszeru: IGEN, meg lehet allitani, megpedig a kerdeses fizikai jelenseg azonositasaval.

Sajnos en ilyen magyarazatot meg nem lattam, es azt hiszem nem vagyok ezzel egyedul. Igy csak talalgatni tudok.
(Zarojelben teszem hozza, hogy engem a keszulek egy kis motorra emlekeztet, ahol az alloresz szerepet az emberi kez jatssza. Ez magyarazhatja azt, hogy egy forro tea elfogyasztasa utan fel oraval jelentos mertekben kisebb a keszulek altal jelzett ertek.)

Udvozlettel
Szondy György
gyorgy_szondy AT hotmail.com
http://www.geocities.com/gyorgy_szondy