fizinfo - [Fizinfo] A Világegyetem hangjai

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Világegyetem hangjai

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] A Világegyetem hangjai
  • Date: Mon Jan 20 20:29:00 2003

A Világegyetem hangjai
FIKSZ Rádió, Rádiótávcsõ - január 21-én (kedden) este 22 órától

Ha már hangzó média vagyunk, leginkább így kell "képet adnunk" a világról
ill. a Világegyetemrõl hallgatóinknak. Milyen a "hangja" a Föld mágneses
terének, a légkörbe csapódó meteoroknak és sugárzásoknak? Milyen hangot
kelt a Jupiter és egyik holdja, az Io magnetoszférájának "találkozása"?
Hogyan szól a galaktikus háttérzaj? Hallhatók-e a Nap szeizmikus rengései
és a változócsillagok pulzálása? S persze muszáj szót ejtenünk az emberkéz
teremtette világûrbeli hangokról is, a mûholdak bipbipjeitõl az ûrhajósok
keltette zajokig. Igérjük, CSEND is lesz a mûsorban, hiszen leginkább ez
uralja a kozmoszt! :-) Szeretettel várja a mikrofonok elõtt a hallgatókat
Hargitai Henrik, Kereszturi Ákos és Tepliczky István.

A FIKSZ Rádió Budapest egyik közösségi rádiója, amelyben kéthetenként
kedden jelentkezik a Rádiótávcsõ. Budapest környékén a 98 MHz-en fogható,
de az Interneten a Magyar Internet Világrádió (http://www.vilagradio.hu)
révén bárhol. Telefonszámunk +36-1-463-4313, honlapunk:
http://www.fikszradio.hu - A Rádiótávcsõ korábbi adásainak teljes
hangarchívuma: http://www.fikszradio.hu/radiotavcso

  • [Fizinfo] A Világegyetem hangjai, Tepliczky István, 01/20/2003