fizinfo - [Fizinfo] A Quaoar mereterol

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Quaoar mereterol

  • From: Gabor Toth <gtoth AT hermes.elte.hu>
  • To: <fizinfo AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Quaoar mereterol
  • Date: Wed Oct 9 14:44:01 2002

En ugyan nem foglalkozom bolygokkal es a Kuiper ovvel, de Csizmadia
Szilard allitasait annyira megleponek talaltam, hogy utananeztem az
interneten. Korulbelul 5 perces kutakodas (Google.com, "Quaoar diameter",
"Pluto diameter") a kovetkezoket talaltam:

A Pluto atmeroje kb. 2400 km es nem 1200 km, ahogy azt Csizmadia Szilard irta.

A Quaoar atmeroje kb. 1250 km, azaz kisebb a Plutonal. Raadasul a
Quaoar a legnagyobb ismert kisbolygo a Kuiper ovben, igy jelenleg
nem ismert a Plutonal nagyobb kisbolygo.
(forras: http://www.gps.caltech.edu/~chad/quaoar)
Emlekeim szerint (merthogy errol a temarol azert mar hallottam)
a Pluto bolygo mivolta mellett a mereten kivul az egyik erv, hogy van
atmoszferaja, es holdja is.

A magnitudo stimmel, az kb. 18.6.

Udvozlettel,

Toth Gabor