fizinfo - [Fizinfo] Hajszálcsövesség

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Hajszálcsövesség

  • From: Attila.Boros AT generali.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Hajszálcsövesség
  • Date: Thu Mar 21 18:29:00 2002

Boros Attila István
1172 Budapest
IX. u. 8/A
mobil: 06-30-316-1051
e-mail:
attila.boros AT generali.hu
fax: 301-7735

Tárgy: szakmai segítségnyújtás iránti kérelem

Tisztelt FIZINFO!

A nevem Boros Attila, jelenleg a Szolnoki Főiskola harmadéves
hallgatója vagyok kereskedelmi szakon. A szabadidőmben három éve
foglalkozom a hajszálcsövesség jelenségének vizsgálatával. E téren szerzett
tudásomat és tapasztalataimat szeretném bővíteni, hiszen az általános és
középiskolában szerzett tudásomat nem tartom ebben a témában megfelelőnek.
Mivel komolyabban érdekel ez a jelenség, többször próbálkoztam felkutatni
olyan szakirodalmat, mely részletesebben, nagyobb terjedelemben foglalkozik
a hajszálcsövességgel, ám idáig ez még nem sikerült. Több fizikatanárt
kerestem már meg problémámmal, azonban egyikük sem tudott elvállalni, mert
úgy gondolták ők sem tudnának számomra megfelelő mennyiségű ismerettel
ellátni. Úgy gondolom a gondot az okozhatja, hogy a hajszálcsövesség csak
egy igen speciális kicsiny része a fizikának. Abban kérném segítségüket,
hogy amennyiben módjukban áll, kérem olyan hozzáértő szakember segítségét,
aki akár személyesen is felvilágosítana és válaszolna kérdéseimre.
Természetesen segítségemet nem ingyen kérem. Szívesen venném esetleges
tanácsaikat, illetve ha tudnának ajánlani a témához kapcsolódó elérhető
irodalmat.
Többek között az alábbi kérdésekre keresek választ:

Meddig kúszik fel a víz a hajszálcsőben

1 Ha a hajszálcső belső átmérője nem állandó (tölcsér)?
2 Ha a hajszálcsövet a vízfelszínhez képest nem merőlegesen állítjuk be az
edénybe?
3 Ha a hajszálcsövet meghajlítjuk, tehát vonala nem szabályos egyenes,
hanem görbe, stb.?

Mielőbbi válaszukat várva segítségüket előre is köszönöm.

Budapest, 2002. március 11.

Boros Attila

  • [Fizinfo] Hajszálcsövesség, Attila . Boros, 03/21/2002