fizinfo - [Fizinfo] Segítség kérés

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Segítség kérés

  • From: halili <halili AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Segítség kérés
  • Date: Tue Sep 25 16:19:01 2001

Jónapot/Hello!

Én abszolút új vagyok ezen a listán, és igazából csak azért
iratkoztam fel mert lenne egy kérdésem. Szerintem biztos
van olyan tanár, vagy egyéb elsősorban fizikához értő ember
aki tudna nekem tanácsot adni.
Én megpróbáltam összerakni egy "szikragömböt" tudják olyat
amit a satelit tv reklám blokja elején is létni, a közepé
van egy oszlop és abból szikrákat szó az üveggömb falára,
arra lennék kiváncsi, hogy mi a baj azzal az elkészítési
modszerrel amit én próbáltam egy fizikatanár leirása
alapján.
Leírom a lépéseket:

Egy légmentesen lezárható üveggömbbe vákumot képeztem ugy
hogy izzó faszenet dobtam bele majd lezártam ugy hogy
közepére bevezettem egy fém szálat, amit egy vékony
üvegburok fedett (de az üvegburok nélkül is kipróbáltam) ,
a a fémszálra rákötöttem először egy autó gyujtótarfóját,
később az errőség növelése érdekében egy ugyan erre a
célra szolgáló 230v-ról működő müszert kötöttem ide. DE
szikrát csak akkorhúzott ha nagyon közel tettem az üveggömb
falához, is ilyenkor is csak akkor ha a kezem vagy más
testet oda raktam.
Azt már én sme értettem hogy miért húzna az üveghez hiszen
az nem test, de biztam benne hogy működik, de sajnos nem.
Arra gondoltam hogy esetleg valami gáz kell bele de nem
tudom.

Kérem önöket/titeket segítsenek, sajnos nem vagyok
egyfizikus alkat de olyan jó lenne megcsinálni.

ezer köszönet elöre is

Hello/Viszlát
Károly