fizinfo - [Fizinfo] megegyszer mikrohullam+fem

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] megegyszer mikrohullam+fem

  • From: Major Janos <major AT pcmsr6.mpi-stuttgart.mpg.de>
  • To: Gyenes Tam�s <gyt AT mailbox.hu>, Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] megegyszer mikrohullam+fem
  • Date: Tue Aug 14 17:39:01 2001

Tisztelt Gyenes Ur!

Koszonom mai levelet es benne kulonosen a felfedezett receptet. Arra
gondoltam, hogy kar lenne ezt a felfedezest eltitkolni a levelezotarsak
elol, ezert -- utolagos engedelmevel -- lent idezem is. Ilyen recept tehat
letezik, valakik nyilvanvaloan ki is probaltak es nagy valoszinuseggel
mukodik is. Tehat Kurti Miklos otletet konnyen meg lehet valositani. A
hoszigetelo anyag (habcsok) hasznalata a ket anyag kozott nagyszeru otlet.

Mostani kerdesere valaszom a kovetkezo.
Szerintem (es a kozben elvegzett kiserletek szerint is) a poharba
tett kanal nem fog jobban melegedni, mint a viz, sot ugy tunik, hogy
egyaltalan nem melegedik, csak amennyire a viztol atveszi a hot.
Erdekes, hogy a viz megis a kanal feluleten forr, legalabbis ugy nez ki.
Ennek az okat nem tudom.

Udvozlettel

Major Janos

| Major Janos
major AT mf.mpg.de

major AT ill.fr

| Max-Planck-Institut für Metallforschung |
| Heisenbergstr. 1, D-70569 Stuttgart |
| |
| Tel.: (00-49-711)-689-1264/ -1901 Fax: -1932 |
| |
| http://dxray.mpi-stuttgart.mpg.de/dosch/dosch_eng.htm |
| http://dxray.mpi-stuttgart.mpg.de/dosch/Major/neutron |
|__________________________________________________________________|

> Recept
> A habcsók alapanyaga jó hõszigetelõ. Töltsük meg egy kis baracklikõrrel
> elkevert baracklekvárral (poláros molekulák, jól melegednek), zárjuk
> le, majd fagyasszuk be az egészet jégparféba (jég = rögzített molekulák
> = nem melegednek). Ha a fagylalt megfagyott, tegyük az egészet
> mikrohullámú melegítõbe. Pár perc után belül a lekvár forró lesz, kívül
> a fagylalt hideg marad. Ha beleharapunk, elõbb a fogunk fájdul meg (a
> hidegtõl), majd a nyelvünk ég meg (a forróságtól)!

A recept forrasa:

> http://www.tiszaparti-
> szolnok.sulinet.hu/Sulinetverseny/12b2001/Uses/Feny/%20mikrohullamu.htm

  • [Fizinfo] megegyszer mikrohullam+fem, Major Janos, 08/14/2001