fizinfo - [Fizinfo] No comment II.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] No comment II.

  • From: Hartlein Karoly <hartlein AT jedlik.phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] No comment II.
  • Date: Thu May 24 20:16:03 2001

Kedves Kollegak!

Nem szokasom leveleket, levelezesi listara forward-olni de most nem
birtam magammal!

A forras:

Turanyi Tamas
ELTE Fizikai Kemia Tanszek, 146-os szoba
Cim: 1117 Budapest Pazmany P. setany 1/A
Postai cim: 1518 Budapest, Pf.32

Tel: 209-0555 /1109 e-mail:
turanyi AT garfield.chem.elte.hu
Fax: 209-0602 WWW: http://garfield.chem.elte.hu

Kedves Kollegak!

Majus 22.-en, kedden 7.30-kor a Kossuth Radio Reggeli Kronikajaban
Banhegyi Emese alabbi riportja hangzott el kb. 10 perc terjedelemben.

BE: Marmely nemzet fianak eszebe juthatott volna, de tortenetesen
magyar volt aki rajott. Tegnap a Magyarok Vilagszovetsege ulesen
Grof Spanyol Zoltan eloadast tartott felfedezeserol, mely
alapjaban valtoztatja meg a XXI. szazad kepet.
Mi a talalmany lenyege?

GSZ: Arra jottem ra, hogy az autokba nem benzint kell tankolni,
hanem vizet. Az autok motorjaban plazmat kell letrehozni.
A plazmaba befecskendezett viz felbomlik hidrogenre es
oxigenre. Ezeket kulon kell valasztani es a hidrogen elegetesevel
kepzodo energia hajtja az autot. Ekozben csak viz keletkezik,
tehat ez a modszer nagyon kornyezetbarat.

BE: Hogyan jott ra erre a korszakalkoto felfedezesre?

GSZ: Koztudomasu, hogy a benzin szenhidrogen es az a motorba
jutva felbomlik szenre es hidrogenre. A szen kisebb resze
szendioxidda es szenmonoxidda eg el, a nagyobb resze pedig
koromma alakul. Kevesen tudjak azonban, hogy az auto
hajtasanak osszes energiajat a hidrogen egese adja,
tehat az auto hajtasabol a szen ki is hagyhato.
Feltettem a kerdest, hol van sok hidrogen?
Igy jottem ra, hogy vizet kell a motorba fecskendezni.

BE: Milyen visszhangot valtott ki a felfedezese?

GSZ: A Volkswagen azonnal meg akarta venni, 6000 DM-et ajanlott
minden ilyen motorral gyartott autoert. Egy masik autogyar
azt mondta, hogy nevezzem meg az osszeget, ok azt kifizetik.
De en azt akarom, hogy talalmanyom Magyarorszagon hasznosuljon!

BE: Es kapott tamogatast?

GSZ: Sajnos nem. A magyar allamot nem erdekli a talalmanyom.
Beadtam egy palyazatot a Szechenyi Tervnek is, de azzal
az uruggyel utasitottak vissza, hogy formai okokbol
nem fogadhato el, mert csak 1 peldanyt adtam be, pedig
6 peldanyt kellett volna. Nem tudom, hogy mire valo a
Szechenyi Terv, ha nem ilyen korszakalkoto talalmanyok
tamogatasara.

Majus 24., csutortok, 7.30, Kossuth Radio Reggeli Kronikaja.

"Kedden Banhegyi Emese riportjat hallottak Grof Spanyol Zoltan
korszakalkoto es kornyezetbarat felfedezeserol.
Most ujabb ket riportjat adjuk le abben a temaban."

BE: Megkerdeztem Egyed Zoltant (?), a BME docenset, hogy
mi a velemenye Grof Spanyol Zoltan korszakalkoto
felfedezeserol?

EZ: Az elmondott elv ellent mond az energia megmaradas
torvenyenek es az elemi fizikanak es kemianak.
Teljesen lehetetlen igy autot hajtani.

BE: Ugy tudom, hogy a Magyar Tudomanyos Akademia egy
bizottsagot allitott fel a talalmany tanulmanyozasara
es ez a bizottsag honapok ota nem tudott dontest hozni.

EZ: Bizonyara meg egyetlen ulest sem tartott ez a bizottsag.
Biztos vagyok benne, hogy ugyanerre a dontesre fog majd jutni.

---------------

BE: Megkerdeztem Szabo Gabort, az Oktatasi Miniszterium
kutatas-fejlesztesi helyettes allamtitkarat, hogy
Grof Spanyol Zoltan korszakalkoto es kornyezetbarat
felfedezese miert nem kapott a Szechenyi Tervtol tamogatast.

SzG: Kikerestettem az eredeti palyazatot es megallapitottam, hogy
formai okokbol utasitottak el. A formai kovetelmenyek
betartasa nagyon fontos. Azt javasolom, hogy szeptemberben
ujra nyujtsa be, akkor mar 6 peldanyban.

BE: Es akkor fog kapni tamogatast?

SzG: Amennyiben legalabb 100 millio forintot ker es
garantalja a kutatasi eredmenyek megteruleset 3 even belul,
lehetseges hogy kap tamogatast.

*******************************

No comment.

Mit is tehetnek hozza?

Egyed Zoltán nevû docens tudtommal nem dolgozik a BME-n egy ilyen nevû
5. éves hallgat létezett 2000-ben. Erre utal Turanyi Tamas leveleben a
kerdojel.

Ugyanerrol a temarol egy masik musor reszletet, - a Vasarnapi Ujsag-ban
hangzott el arnyaltabba teszi a kepet:

Hallgatói telefonok
Lakatos Pál hallgatói telefonokat ismertet.
(reszlet)

Morvai Béla Budapest
A magyar szürke nagy kincse az országnak, csak az a baj, hogy nagyon
lecsökkent a számuk, mindent meg kell tenni gyarapodásukért.

Név és cím a szerkeszõségben
A feltaláló: nem szeretném ha az ország olyan sorsra jutna, mint a bûvös
kocka, ami kikerült az országból. Miért nem intézkedik valaki?

Karal Mátyás Solymár
gróf Spanyol Zoltán: Fel vagyok háborodva, hogy a gazdasági
minisztérium sóhivatal módjára viselkedik.

Név és cím a szerkesztõségben
A találmányhoz társadalmi úton össze kellene szedni azt az összeget, ami
az induláshoz kell.

Kovács Istvánné 46-os körzet
gróf Spanyol Zoltán: szomorú vagyok, hogy ilyen fantasztikus
találmánnyal senki sem foglalkozik. El kell távolítani azokat, akik nem
akarnak foglalkozni a találmánnyal.

Bús Miklós Budapest
Vízbõl energia: ezzel is úgy fognak járni, mint a Béres-cseppel!

Szabó Imre Budapest
Feltaláló: feltétlenül meg kell valósítani és pedig a magyaroknak!

Név és cím a szerkesztõségben
Feltaláló: mérhetetlen közöny és cinizmus ami a feltalálót fogadja. Ez
egy világtalálmánnyá válhat! Volt már olyan feltaláló, aki már azt is
megbánta, hogy feltalált valamit.
Külföldrõl köszönt be a bûvös kocka. Minden olyan ami pénzt tud hozni
ennek az országnak (szürke marha is) annak örülni kell! Az országot
gazdagítaná a találmány.

Budapesti hallgató
Feltaláló: Ha a miniszter úr sikerorientált, akkor támogassa, mert
nagyhatalom lehetnénk.

Dr. Lendvai Gyõzõ kórházi fõorvos Pécs
Miért passzolják a minisztériumok ide-oda amoda a találmányt? Higgyük
el, hogy nem szabad Neumanokat, Teller Edéket ma már szélnek ereszteni!
A magyar paprikából itt is lehet C vitamint csinálni.

Agócs Mihály 37-es körzet
A vízzel hajtott motorral kapcsolatban nem érti a Gazdasági Minisztérium
negatív hozzáállását. Egy ilyen dolgot nagyon is támogatni kellene.

Szabóné Tatabánya
Madách Imre is tudta, hogy a 3.évezred nukleáris energiája a víz. Ember
tragédiája, 12. szín. Remélem, hogy a Széchenyi terv segítségére lesz a
feltalálónak.

Juhász Károly Ócsa
Miért engedi meg Orbán Viktor úr, hogy a minisztériumokban tudatosan
akadályozzák a magyar világtalálmányok feltalálóit.

Név és cím a szerkesztõségben
Zseniális a Spanyol féle feltalálás, forradalmi újítás.

Budapesti hallgató
A feltaláló forduljon a miniszterelnök úrhoz, valószínûleg támogatni
fogja mert egy okos, értelmes ember Orbán Viktor.

Kovács Gyula 72-es körzet
Feltaláló: szerintem a szabadalmak csak akkor hasznosulnak, ha egy-egy
aláírásért kinek 500 ezret, kinek egymilliót kell a zsebébe dugni. Én
ezt nem tettem, ezért nem vezették be a szabadalmamat.

Tóth Sándor 25-ös körzet
A vízzel hajtott motor alkalmazása nagyon fontos lenne az országnak.
Miért nem hasznosítanak egy energiában szegény országban ilyet? Kinek
nem áll érdekében?

Farkasné Budapest
Ki emlékezik a Heller féle hûtõ toronyra? Senki! Majd Spanyol úr is
megunja és eladja a találmányát.

No itt szeretnek utalni, hogy mar vannak elojelei a fizika nem tudas
veszelyeinek....

Hartlein Karoly
BME Fizikai Intezet