fizinfo - [Fizinfo] Beszeljunk rola: A fizika tanitasa

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Beszeljunk rola: A fizika tanitasa

  • From: Hartlein Karoly <hartlein AT jedlik.phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Beszeljunk rola: A fizika tanitasa
  • Date: Sun Apr 8 11:54:03 2001

Tisztelt Tagok!

Egy erdekes, a szemelyeskedestol sem mentes cikksorozat jelent meg az
alabbi helyen:

http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php3?cikk=100000029050

A fizika tanitasaval foglakozo negy iras talalhato itt, amely a
tarsulatot is erinti. Szerintem, a hely nem megfelelo egy
ilyen szakmai vitara. Szerintem az ilyen szakmai jellegu
vitanak inkabb a FIZINFO-n lenne a helye, amely hasonloan
nyilvanos, de sokkal kevesebb kivulallo olvassa.

A fizika tanitasrol pedig kellene beszelnunk, mert oly mertekben
csokkent a fizikatanitas a kozoktatasban, hogy mar az alapfogal-
mak lediktalasara sem marad ido! Elkepeszto az, hogy az OM
vezetosegeben a fizikusok szama az eddigi legnagyobb, es
ezido alatt a legnagyobb tervesztest szenvedte el a fizika
tantargy. (az alaptanterv szerint 6. ban megszunik a fizika es a
kozepiskolakban 2. 3. 4. eveben heti harom orarol heti kettore
csokken az oraszam!) Lattam leirva, hogy a mozgasokra osszesen
3-4 tanitasi ora fog jutni!

Ezeket az tenyeket vitainditonak szantam. Remelem, lesz hozzaszolo!

Lenne egy ajanlatom is, ha szukseges:

A gepemen ennek a temanak szivesen nyitok egy honlapot, es minden
hozzaszolot aki ir nekem egy levelet e temaban kozze teszek! Igy
kimelve a listat ettol a forgalomtol.

Hartlein Karoly