fizinfo - [Fizinfo] optikai szimpozium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] optikai szimpozium

  • From: sorlei AT rmki.kfki.hu (Zsuzsa Sorlei)
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] optikai szimpozium
  • Date: Wed, 5 Jul 2000 13:55:01 +0100 (MET)

Tisztelt Kollégák!

A Budapest Sportcsarnok leegese miatt a Magyarregula Nemzetkozi
Szakkiallitas kiserorendezvenyekent a "Perspektivak es eredmenyek az optikai
kutatasok hazai és nemzetkozi projektjeiben"-c. tudomanyos szimpoziumunkat
el kellett halasztanunk.
Az uj idopont 2000. szeptember 7. Az uj helyszin a Budapest Sportcsarnok
mellett, a Korcsarnok és az Olimpiai csarnok kozti parkoloban felepulo
konnyuszerkezetes csarnok.

A konferencia programja nemikepp megvaltozott, az eloadasok szama 27-re
nott. Az ido rovidsege miatt poszter eloadasokat is be kellett iktatnunk,
ami termeszetesen nem jelent semmifele diszkriminaciot semmilyen tekintetben.

Szives elnezesuket kerve a rendezveny idopontjaban bekovetkezett valtozas
altal okozott kenyelmetlensegert, mindenkit szeretettel varva,

tisztelettel: Dr. Lupkovics Gabor
az OPAKFI elnoke

Program

A szimpozium elnoke: Bor Zsolt akademikus

9:00 - 9:05 Megnyito

9:05 - 9:20 Megemlekezes Bernolak Kalman munkassagarol, posztumusz Barany
Nandor dij atadasa

9:20 - 9:40 Csomagoloanyagok vizgoz-ateresztokepessegenek merese
Szakall M., Szabo G., *Bozoki Z., Mohacsi A., Veres A., Bor Zs.
Szegedi Tudomanyegyetem, Jozsef Attila Kari Tarsulas,
Optikai es Kvantumelektronikai Tszk.
*MTA Lezerfizikai Tanszeki Kutatocsoport

9:45 - 10:05 VELOSIZER-Fotonkorrelacios LDA rendszer kifejlesztese
Jani P., *Lipp Z.
MTA SzFKI-TECHNORG LINDA Kft.
*BME

10:10 - 10:25 Holografikus adattarolas
Ujvari T., Varhegyi P., Koppa P., Szarvas G., Lorincz E., Ujhelyi F.,
Kerekes A., Domjan L., Kallo P., Richter P.
BME Atomfizika Tszk.

10:30 - 10:50 Felvezeto sugarforrasok a kozeli infravoros spektroszkopiaban
Rakovics V., Puspoki S., Balazs J., Reti I., Serenyi M.
MTA Muszaki Fizikai es Anyagtudomanyi Kutato Intezet

10:55 - 11:15 Optoelektronikai eszkozok tulajdonsagainak megvaltozasa
neutron es gamma sugarzas hatasara
Raics P., Szabo Zs., Molnar L., Pszota G., Szegedi S., Szabo J., *Fenyvesi
A., *Molnar J., **Baksay L., ***Bencze Gy
KLTE Kiserleti Fizikai Tszk.
*MTA Atommagkutato Intezet
**Florida Institute of Technology ( USA )
***CERN CMS Collaboration, MTA RMKI ( Svajc )

11:20 - 11:50 Kaveszunet, poszterek megtekintese
11:50 - 12:10 Az optikai szamitogep lehetosegei
Tokes Sz.
MTA SzTAKI

12:15 - 12:35 Az egboltpolarizacio 180°-os latoszogu kepalkoto
fotopolarimetrias vizsgalata az eszaki sarkkoron tul
Gal J., Horvath G. *V.B.Meyer-Rochow
ELTE Biologiai Fizika Tszk.
*Oului Egyetem, Allattani Tszk.(Finnorszag)

12:40 - 13:00 TeWaTi lezer - fizika ultrarovid lezerimpulzusokkal
Osvay K., Hebling J., Klebniczki J., Kovacs A., *Kurdi G., *Ferincz I.,
Sipos B., Varju K., **Szipocs R., ***I. Ross., Bor Zs.
Szegedi Tudomanyegyetem Optikai es Kvantumelektronikai Tszk.
*MTA Lezerfizikai Kutatocsoport
**R&D Ultrafast Lasers Kft.
*** Central Laser Facility, Rutherford Appleton Lab. ( UK )

13:05 - 13:25 Nagyenergias Rontgen-sugarzas keltese intenziv lezerfennyel
Varro S., Farkas Gy., *F.Ehlotzky
MTA SzFKI
*Universitat Innsbruck ( Ausztria )

13:30 - 13:50 Femtoszekundumos Nd-uveg lezer alkalmazasi lehetosegei a
szemeszetben
Ferincz I., *Ratkay I., **Juhasz T., **R.M.Kurtz
MTA Lezerfizikai kutatocsoport
*Focus Medical Mikro-szemsebeszeti Kozpont
**IntraLase Corp. ( USA )

13:55 - 15:00 Poszter szekcio

1. COMCOLOR spektrofotometer
Szabados M.
ELCOMP GM.

2. Programozhato impulzusok eloallitasa akusztooptikai szurovel
femtoszekundumos kornyezetben
Seres E., Jakab L., Maak P., Richter P., *Szabo G., *Klebniczki J.
BME Atomfizikai Tszk.
*Szegedi Tudomanyegyetem Optikai es Kvantumelektronikai Tszk.

3. 30 fs-nal is rovidebb impulzusokat szolgaltato optikai parametrikus
oszcillatorok nemstacionarius modellje
Seres J., *Hebling J.
Juhasz Gyula Tanarkepzo Foiskola Fizika Tanszek
*JPTE Kiserleti Fizika Tanszek

4. Makyoh-topografia es alkalmazasa felvezeto feluletek morfologiai
vizsgalatara
Riesz F.
MTA MFA

5. Gyorsan valtozo terek valos ideju terfogati megjelenitese
Kovacs I.
HM Haditechnikai Intezet

6. Fodemek alakvaltozasanak vizualis hatasa
Martosne Dulacska Cs.
SAMSON Epites-Statikai Kft.

7. CdTe diodak elektromos es fotoelektromos tulajdonsagai
Horvath Zs.J.
MTA MFA

8. Infravoros lezerrel indukalt uj tipusu fotoelektron emisszio
Varro S., Farkas Gy., Toth Cs., Kohazi-Kis A., *P.Agostini, **G.Petite,
**Ph.Martin,
***J.M.Berset, *** J.M.Ortega
MTA SzFKI
*Service de Photons, Atoms et Molecules ( Franciaorszag )
**Service de Recherche sur les Surfaces et L'Irradiation de la Matiere
( Franciaorszag )
***Universite Paris-Sud ( Franciaorszag )

9. Onjaro robotkocsik, palyakovetese panoramikus kepalkotas segitsegevel
Patko M., Greguss P.
BME Gepgyartastechnologiai Tszk.

10. Nagyerzekenysegu fotoakusztikus vizgozmero rendszer
Szakall M., Szabo G., *Bozoki Z., Mohacsi A., Veres A., Bor Zs.
Szegedi Tudomanyegyetem, Jozsef Attila Kari Tarsulas,
Optikai es Kvantumelektronikai Tanszek
*MTA Lezerfizikai Tanszeki Kutatocsoport

11. A napkorona es az egbolt polarizacioja teljes napfogyatkozaskor
Pomozi I., Gal J., Bernath B., Suhai B., Kriska Gy., Horvath G.
ELTE Biologiai Fizika Tszk.

12. Diagnosztikai eszkoz az emberi szintevesztes meresere
Abraham Gy., Wenzel K., Kovacs G., Kucsera I.
BME Finommechanikai, Optikai Tszk.

13. Intelligens szenzorok gyartasa lezeres technikakkal
*Kantor Z., Geretovszky Zs., *Szorenyi T.
*MTA Lezerfizikai Tanszeki Kutatocsoport
Szegedi Tudomanyegyetem Optikai es Kvantumelektronikai Tszk.

14. Fullerenfilmek optikai tulajdonsagai
Hoffmann A., Lenkefi Zs., Szentirmay Zs.
MTA SzFKI

15. Femes olomretegek olvadasa nanosecundumos UV fenyimpulzusok hatasara
*Fule M., *H.Horn, **Nanai L.
*Szegedi Tudomanyegyetem, Kiserleti Fizika Tszk.
**Szegedi Tudomanyegyetem, JGYTFK Fizika Tszk.

16. Lezeres direktalas folyadekfazisu prekurzorbol
*Stepan K., *Bali K., **Nanai L.
*Szegedi Tudomanyegyetem, Kiserleti Fizika Tszk.
**Szegedi Tudomanyegyetem, JGYTFK Fizika Tszk.

17. Amorf fenyerzekeny multiretegek kutatasa es fejlesztese optikai
informaciorogzites celjaira
*Kokenyesi S.J. **Beke D.L.
*Ungvari Allami Egyetem, Szilardtest Elektronika Tszk.
**Debreceni Egyetem, Szilardtest Fizika Tszk.

18. Alacsony homersekletu atomok vizsgalata magneto-optikai csapdaban
Bakos J., Ignacz P., Sorlei Zs., Szigeti J., Toth J.
KFKI RMKI

Poszterekkel kapcsolatos informaciok:

A poszter tablak hasznalhato merete: kb. 1 m x 1 m

A posztereket 8:30 es 9:00 kozott kerjuk kirakni.

A posztereken kerjuk megjelolni, hogy mikor all a szerzo(k) az erdeklodok
rendelkezesere, diszkusszio celjabol.

  • [Fizinfo] optikai szimpozium, Zsuzsa Sorlei, 07/05/2000