tanforum - [Tf] magyar nyelv es irodalom erettsegi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] magyar nyelv es irodalom erettsegi

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] magyar nyelv es irodalom erettsegi
  • Date: Thu, 15 Jan 2009 17:59:54 +0100

Kedves Kollégák!

Magyar nyelv és irodalom érettségi tárgy középszintű vizsgája esetén az
írásbeli rész értékelése nem világos számomra.

Az írásbeli vizsga szövegértésből és szövegalkotásból áll.

Milyen következménye van annak, ha valaki szövegalkotásból egy sort sem ír, de
a szövegértés rész alapján megszerzi a szükséges pontszámot (tehát legalább 10
pontot)?

Az eddig hallott válaszok:
a) semmi, a 10 pont volt a lényeg
b) a 10 százaléknak részenként kell meglennie
c) folytathatja szóbelivel, de ott speciális elemei is lesznek a vizsgának.

Amit eddig találtam (lehet, hogy nem jó helyen kerestem) az az a) választ
támasztja alá.
A legkorrektebb leírást itt találtam:
http://www.okm.gov.hu/letolt/kozokt/erettsegi2005/tanaroknak/magyar/magyarbe.htm

Olyan válasznak örülnék leginkább, amiben forrás is szerepel.

Üdvözlettel: Fodor Zsolt

  • [Tf] magyar nyelv es irodalom erettsegi, Fodor Zsolt, 01/15/2009