tanforum - [Tf] Tf] Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Tf] Egyházi iskolák

  • From: Barkó József <azahar AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Tf] Egyházi iskolák
  • Date: Fri, 2 May 2008 19:35:41 +0200 (CEST)

T. Cím!A munkaidő napi 8 óra, tehát heti 40 óra és nem 22. A + 2 óra a 8
órára is vonatkozhat. Bár ebben minden a tanítással kapcsoaltos tevékenység
enne van. Egy tisztességes egyházi középiskolában 1 tanítási órára legalább 2
felkészülési órát kell számítani. Az evangélikus fasori gimnázium anno így
működött. Ennek megfelelően az intézményvezető sosem jelentette be az
óralátogatásokat. Egy pár Nobel-díjas tudós lett a rendszer eredménye....A
legrosszabb az, hogy mintkét félnek igaza van:
1. A túlmunkáért díjazás jár(na)2. Nem attól egyházi iskola egy intézmény,
hogy kirakják a keresztet a falra. Hanem attól, hogy a pedagógus nem kérdez
ilyent, hanem teszi a dolgát. Ha egy-két alkalmoról van szó, akkor nem
biztos, hogy a kolléga egyházi iskolába való. Ez a túlmunka iskolai
rendezvények, kirándulások, programok esetén egyházi iskolában magától
értetődő. De a falusi tanító, tanár sem fog egy kistelepülésen alkalmanként
panaszkodni. Ha rendszeresen van szó ilyesmiről, ott már az egyházi funkció
erőltetése egy ostobaság. Más kérdés, hogy sok érteme van-e az olyan egyházi
iskolának, amit világi tanárokkal töltönek fel. A szerzetes tanárnak az
iskola a családja, ott ilyen kérdés fel sem merülhet. De egy világi
pedagógustól elvárni ilyen túlmunkát az embertelenség. A világi pedagógusnak
családja, gyermekei is vannak. Tőle annyit elvárni, mint egy szerzetes
tanártól embertelenség. Idősebb szerzetestanároknál előfordul, hogy
elveszítik az önkontroljukat és annyit kérnek, amit maguk is teljesítenének.
Ebből még szerzetestanárok között is probléma lehet. A legjobb a vezetőséggel
testületileg megbeszélni a dolgot. A kölcsönös jóindulat sokmindet megoldhat.
Ha nem lehet a vezetővel beszélni, akkor érdemes tényleg botrányt
csinálni...... Valami belső probléma biztos, hogy van....
Üdvözlettel:
Barkó József Nem tudom, hogy milyen fenntartású intézmény, ----- Original
Message ----- From: "Giba Éva"
<gibaeva AT gmail.com>To:

<tanforum AT lists.kfki.hu>Sent:
Friday, May 02, 2008 5:18 PMSubject: Re: [Tf] Egyházi iskolák
Én úgy tudom, hogy a kötelező óraszámon felül max. napi 2 órát lehet
kötelezően igénybe venni a tanárt. Több órát is lehet, de csak ha belegyezik
és persze kifizetik a pluszmunkát.
Ez nem biztos, csak így hallottam!
Éva