tanforum - [Tf] tanari diplomaval 2 evfolyamon?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] tanari diplomaval 2 evfolyamon?

  • From: kissk <kissk AT freeweb.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] tanari diplomaval 2 evfolyamon?
  • Date: Fri, 08 Sep 2006 17:09:05 +0200

T. Lista!

Egy kerdes merult fel bennem, kerem a torvenyt jobban ismero
kollegaim segitsenek a megvalaszolasaban. Szegyellem is magam ezzel
egyutt tajekozatlansagom miatt, de megis veszem a batorsagot, hogy
megkerdezzem.

Regota ismert az az elkepzeles miszerint az alapozást 5. es 6.
evfolyamra is ki kell terjeszteni. Ennek megfelolen a szakrendszeru
orák aránya fokozatosan 25-50%-ra csokken es az oktatást a tanitoi
kepesitessel rendelkezok veszik át. Egyfelol a dolog rendben lenne,
másfelol viszont a tanári diploma leertekeleset jelenti velemenyem
szerint. Magam matematika-orosz-kemia szakos lennek, 6 es fel evet
tanultam azert, hogy 2 evfolyamon tanithassak?! Esetleg egy 120 (?)
orás tanfolyam elvegezese után kaphatpm vissza a jogot, hogy
megprobálkozzam azzal, amit 15 eve csinálok. Egy kicsit elesen
fogalmaztam persze, hiszen a modszertani kulonbsegre kivánják
helyezni a hangsulyt gondolom.

A kerdesem. Valahonnan távolrol ugy remlik nekem, hogy a tanári
diploma viszont jogosit 9. es 10. evfolyamosok tanitására. Rosszul
emlekszem, vagy tenyleg lehetoseget ad erre a jog? A kerdes azert
fotos, mert telepulesunkon esti gimnázium indult es az egyetemi
diplomával rendelkezok száma keves. Tanithatok-e 9. illetve 10.
evfolyamon tanari diplomaval?

Koszonom: Kiss Károly
50Mbyte kereskedelmi webtárhely + korlátlan számú e-mail + php + sql
havi 1,365 Ft-ért! Bővebben: http://www.swi.hu

  • [Tf] tanari diplomaval 2 evfolyamon?, kissk, 09/08/2006