tanforum - Re: [Tf] erdekes...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] erdekes...

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] erdekes...
  • Date: Tue, 3 Jan 2006 11:10:35 +0100

Nagyon orulok Karoly tovabbitott uzenetenek:
2005. december 27. 09.57 datummal Dorozsmai Karoly ezt irta:

> "A közoktatásban a természettudományos tárgyak óraszáma és azzal együtt
> oktatásuk színvonala évek óta csökken.

Ami nagy hiba! Mert ez negativan fog visszahatni a humán muveltsegre is.
Ahogy nincs meg a jozan filozofia alapja a realis vilag megismeresenek
hianyaban, ugy lesz a egyre alacsonyabb a human muveltseg a "vilaglatas"
szinvonala is. (A mat-fiz tantargyak szerintem az apszolut "human"-nak
tartott etika felfogasanak is egy alappillerei, ugyanis a magasabbrendu
erkolcsiseg, es a helyes igazsagerzet kifejlesztese a fiatalokban nem
nelkulozheti a termeszettudomanyos hatterbol szarmazo alapokat)
Nem veletlen, hogy pl a neves egyhazi iskolak kokemenyen veszik a mat-fiz
tanulmanyokat.
((Ehhez azert lehet, hogy Oveges bacsi emlekenek is van nemi koze.))

> A fizika, kémia, biológia úgy él az
> érettségizők fejében, hogy az valami nagyon nehéz és elvont dolog.

Nem hinnem, hogy az az elvont.
Sajat tapasztalatom szerint az irodalmat nehezebb jol megerteni mint a
matekot. Mivel a mateknal az ismeretek nagyresze levezetheto az alapokbol igy
szerintem konnyebb megerteni. Azoknak a tanuloknak erthetetlen marad persze,
akik a versek "bemagolasahoz" hasonlo modszerrel probalnak a matematikahoz
kozeliteni. ((Bar a versek megertesehez vezeto helyes utnak sem a "magolast"
tekintem. A matematika megertesenel ez szerintem meg kevesbe van igy)). A
Human muveltseghez szukseges logika alapjai magyarorszagon a matematika es
fizika oktatasaban vannak "eltemetve".

> Mintha
> az emberek nem is akarnának tudomást venni arról, hogy a minket körülvevő
> "bonyolult" dolgok (számítógépek, gyógyszerek, műholdak, mesterséges
> anyagok stb.) szintén emberi alkotások. A matematikaérettségi megmarad
> kényszerű rossznak, miközben kifejezetten divattá vált azzal dicsekedni,
> hogy mennyire nem ért valaki a tudományhoz.

Jo dolog az onkritika, azaz, ha valaki beismeri a hianyossagait, de ebben a
"divattá válás"-ban eleg komoly szerepe van annak, hogy a TV-media szereploit
a "sztarokat" egyre kevesbe az igenyes, jol tajekozott, sokoldaluan kimuvelt
retegbol veszik. Vagy csak a rendezo utasitasara hulyulnenek le? ;-(

> Micsoda paradoxon, hogy az
> átlagember politikai kérdésekben ugyan hallgat egy napilapban publikáló
> professzor véleményére, de cinikus távolságtartással viszonyul a tudomány
> és a technika eredményeihez, és szívesebben hisz a kereskedelmi média jól
> fizetett sarlatánjainak, mint az elismert diplomás szakembernek."

Evekkel korabban alairasommal is tamogattam egy media kezdemenyezest, hogy a
televizio musoraban az eroszakot sujkolo (lenyegeben tanulsag es sztori
nelkuli kulfoldi) rajzfilmek helyett (pl. akkoriban valami "dzsiadzsu" ment)
tobb termeszetfilmet, es ismeretterjeszto filmet kozoljenek. Minimalis
eredmenyt ertunk el vele.

A TV -n felnovo gyermek a "media kultura" aldozatava valik. De mi felnottek
is
ki vagyunk teve a "media-idiotizmus" veszelyenek. (A media tartalmak szuro
nelkuli elfogadasat ertem ez alatt) Sok sok kerdesben a "TV gondolkodik"
helyettunk.

Szemelyes tapasztalatom: Amihez nem ertek azokon a teruleteken nagy a
kisertes, hogy a TV-ben egyszer hallot (talan rosszul megjegyzett) torzult es
hianyos informaciot adjam vissza, ahelyett, hogy megkerdezzek egy "tudos"-t
azaz a temaban olvasottabb, hozzaertobb netan diplomat is szerzett ismerost.

(Emlekeztek meg egy korabbi tanforumos vitankra, ahol a tomegmediabol
gondolkodas nelkul atvett "informacio" teljesen teves iranyba manipulalta a
tarsadalom nagy reszet. Most becsatolok egy ezzel kapcsolatos tisztanlatast
segito MKPK-s anyagot, a hivatkozott informacio forras "Erdo Peter" mellesleg
jogtudos is. Talan erdemes neki "jobban hinnunk".)
/ Riki /
--
Ui.: -Felsz bizonyos csatolt allomanyoktol? Joggal teszed! Telepits vegleges
immunitast ado vedelmet. 1.) veszelyes DOC XLS PPT PPS mellekletek makro

  • Re: [Tf] erdekes..., riki a programozo, 01/03/2006