tanforum - Re: [Tf] oktatonoket keres a MINők

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] oktatonoket keres a MINők

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] oktatonoket keres a MINők
  • Date: Tue, 29 Mar 2005 09:24:17 +0200

2005. március 28. 22.16 datummal Rózsa Sándor ezt irta:

> keresünk oktatón&#337;ket.
>
> Hm! Ez ugyebár nemi diszkrimináció. Lehetséges ezt törvényesen? :)

Mivel nem állami, hanem egyesületi tevékenységről van szó, és gondolom az
egyesület alapszabályzata az egyesület céljából és természetéből fakadóan
kizárja a férfiakat a tagok közül.... Szerintem ez csak az "állami dolgok"
esetében tiltott diszkrimináció. Az egyesületekre nem hinném, hogy
vonatkozna. Pl. egy "postás" egyesület szervezhet programokat "csak postások"
részvételével, amiből minden nem postást kidiszkriminálnak ;-), és ez még nem
hinném, hogy tiltott lenne. Sőt egy egyházi iskola is feltételként szabhatja
az adott felekezethez való tartozást egy álláspályázatban ami azt hiszem
szintén megengedett, sőt természetes...

(( Sándor biztos szivesen tanítana hölgyeket informatikára ;-) ))