tanforum - Re: [Tf] mi a velemenyetek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] mi a velemenyetek

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu, riki AT programozo.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] mi a velemenyetek
  • Date: Wed, 15 Dec 2004 10:41:13 +0100

Üdvözletem

riki a programozo írta 15 Dec 2004 keltezésű, "Re: [Tf] mi a velemenyetek"
tárgyú levelében:

> Változnak az idők!

Igy van. Semmi sem jelenik meg 2x! A hasonlítás tehát régebbi időkhöz
semmiképpen sem állja meg a helyét...

Másfelől: visszatérő momentum az "értékrend" meg az egyházak,
felekezetek stb. által üzemetetett nem világi iskolák ki nem mondott
egybekapcsolása. Bizonyára helyénvalóan, de azért fontos megjegyezni:
a világi iskolák nagyon is nem értékrend mentesek...! Legalább olyan
fontos számu(n)kra is az értékrend. Ennyi...!

> Most nincs kötelező "állami világnézet"

... és reméljük, nem is lesz!! (A "pálfordulás"-ról egészen érdekes
dolgok jutottak eszembe, de ezeket nem tudon direkt politikai
utalások nélkül megfogalmazni tehát eltekintek tőle :(()

> A Médiahatalom ide vezet, ha mindig a rosszal (rablások,
> gyilkosságok, erőszak) foglakozik a média, akkor az a kicsi
> gyerekagy, aki azt szeretné, hogy vele is foglalkozzanak kicsit
> többet a rosszhoz fog "média-szocializálódni". ÉN AZT
> SZERETNÉM HA A TV ELSŐSORBAN A JÓ ÉS KIEMELKEDŐ
> ESEMÉNYEKKEL ÉS EMBEREKKEL FOGLALKOZNA. Persze
> ne hallgassa el a rossz dolgokat, de ne a rosszat hangsúlyozza!
> Mesefilmek: Mennyi lövöldözős, verekedős mesét, rajzfilmet
> adnak le és mennyi egyszerűen csak szép és (emberi értelemben)
> igaz mesét?

Jah, de talán a gyereknek nem a tévéhez kikötve kell felnőnie... A
család felelőségét, ennek hiányát már ne kenjük a mai bűnös korra...!

--
Viszlat:
Dorozsmai Karoly