tanforum - Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.

  • From: csaba AT gloner.hu
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.
  • Date: Sun, 5 Dec 2004 16:12:33 +0100 (CET)

Sajnos sok helyen ez a különbség meglehet&#337;sen csekély, hiszen a rendi
gimnáziumokban is nagyon kevés már a szerzetes. Ez pedig azt eredményezi,
hogy a kis létszámú szerzetesi közösség tagjai jóval leterheltebbek, a
világi tanároknak pedig a család miatt hasonló problémáik vannak, mint az
állami-önkormányzati iskolákban dolgozó kollégáiknak.
Sok pedagógus pedig nem azért választ munkahelyéül egyházi, vagy rendi
iskolát, mert vallásos, hanem azért, mert sokhelyütt a világi iskolákhoz
képest az egyháziak jóval felszereltebbek, vagy nagyobb "nevük" van, stb. No
persze ezt kevesen ismerik el, de ha nyitott szemmel jár az ember, ezt
bizony könny&#369; észrevenni. (Én rendi gimnáziumba jártam, majd egy
másik rendi
gimnáziumban tanítottam 6 évig.)

Ezzel együtt azonban véleményem szerint még mindig érzékelhet&#337; a
különbség a
két iskolatípus között, f&#337;ként, ha az iskola komolyan veszi a tanárait,
odafigyel a munkájukra, továbbképzéseket, lelkigyakorlatokat szervez nekik,
stb., így a nem vallásos elhivatottságból jött tanárok is megtanulhatnak az
egyházi, ill. szerzetesrendi iskolákban a rendi elvárásoknak megfelel&#337;en
dolgozni.
Éppen ezért írattam én is a közeli református iskolába a fiamat, pedig az
önkormányzati jóval közelebb lett volna. Most ötödikes, és bizony nem bántam
meg a döntésemet.
Nagy azonban a különbség egyházi és egyházi iskola között is, van olyan
egyházi iskola is a környéken, ahová semmi pénzért nem íratnám a
gyermekeimet, és nem is ajánlanám senkinek...

> a családot
> pótló szeretettel ott, ahol legtöbb az elesett, "problémás" gyerek. Ez a
két
> terület
> - legalábbis szerintem- ahol az egyházi intézmények a mai ,hála istennek
> tömegessé vált , oktatásban
> az állami oktatási rendszernél
> hatékonyabban tudnak, tudnának m&#369;ködni.

  • Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban., csaba, 12/05/2004