tanforum - Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv

  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT axelero.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv
  • Date: Fri, 15 Oct 2004 11:42:49 +0200

"Úgy tudom kihangsúlyozták, hogy a modulok nem olvaszthatók be
más tárgyakba, önálló tárgyként kell megjelenniük.
Akkor most a beidézett mondat érvényes, vagy ez? Esetleg
mindkettő?"

Kedves Kollegak!

Gondolom, Fodor Zsolt valaszt var egy illetekestol. Hat en nem vagyok az, de azt hiszem, ismerem a vonatkozo szabalyozast, es csak magamat tudom ismetelni. A NAT bevezetese és a torveny modositasa radikalis deregulacios intezkedes volt. Az OM kerettantervei ettol kezdve szabadon valaszthato, ill. modosithato dokumentumok, amelyeknek jogi ervenyessege nincs. A modultantargy fogalma ezekben a tantervekben szerepelt es szerepel ma is, de innentol kezdve ez is csak egy lehetseges tananyag-elrendezesi forma.

Az viszont fontos es vitatasra erdemes kerdes, hogy jol van-e ez igy. En a magam reszerol tobb fantaziat latok egy dramapedagogiai elemekkel atszott magyartanitasban (vagy tortenelemtanitasban stb.), mint a minimalis oraszamu es kulonben is mellekes tantargykent kezelt dramaoraban. A magyar (tortenelem stb.) persze ugy lenyelheti a dramat, hogy nyoma sem marad, ez igaz. De nem tortenhet meg ugyanez a kulon dramaoran is (ti. hogy semmi erdemleges nem tortenik)? Zsolt a dramat hozta fel peldanak, azert irtam en is errol, de szerintem ugyanez a dilemma merul fel a tobbi ujszeru tartalommal kapcsolatban is. (Most jut eszembe, a modulokat korabban is be lehetett olvasztani egy masik tantargyba, eppen ez volt a sajatossaguk. Ezen a teren tehat meg valtozas sem tortent. Vagy az a hir terjedt volna el, hogy eppen ezen fog valtoztatni a NAT? Ez bizonyosan teves, hiszen az egesz reform tendenciaja ezzel ellentetes.)

Udv
Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
(+ MSN/Win Messenger)