tanforum - Re: [Tf] Digitalis zsurkocsi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Digitalis zsurkocsi

  • From: "Nagy Laszlo" <nlacap AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Digitalis zsurkocsi
  • Date: Thu, 23 Sep 2004 16:40:36 +0200

Helló !
Mi is kaptunk, illetve a digitális "böröndöt" is. Sajnos ma derült,ki hogy a
pályázatban szereplő vezetéknélküli hálózat a végén nem valósul meg.
Nyilvántartás: annak idején a pályázat megjelenésekor volt mellette minta
nyilvántartás is. Elküldjem ?
Használat:
- mind a két eszköznél sajnos még pár dolgot helyből fel kell telepíteni:
pl. a DVD lejátszó nem az igazi, jó pár kodeket nem tud (CodexLite), a
Windows képnéző helyett Infranview, és a helyi hálózatbeállításokat, hogy
lehessen internetezni, illetve anyagokat feltölteni. Még ami hiányzott egy
webkamera: episzkópnak lehet használni, illetve mikrászóppal is össze lehet
kötni.
- ami felesleges: mikrofonok a zsúrkocsihoz.
Használata:
- elég sok oktatási CD létezik már
- videok természetesen
- DVD-k vetítése
És az internetről is sok oktatási anyag érhető már el: www.sulinet.hu ,
www.oktatas.lap.hu , itt a lap családnál található fizika, matematika kémia
stb. is.
A digitális bőröndhöz vezetéknélküli hálózat is van, igaz nem nagy
hatósugárral (kb 4-5 tanteremnyi) . Mostanra már sikerült kollégáimnál
elérni, hogy lassan sorbanállás van az eszközökért.

Konkrétan:
- már tavaly is állítottam össze internetről letöltött oktatási CD-t, amin
az internetről összeszedett anyagok, prezentációk vannak
- fizikából, matematikából, biológiából, földrajzból sok multimédiás CD
létezik
-nyelvszakosok : videot, DVD használják
- bent vagyok a Sulinet digitális tananyag készítésében, ez egy uniós
program része, az elkészült tananyagokat a http://demoportal.eun.org/ címen
lehet elérni. Egyszer be kell jelentkezni, de utána már kb 2000 tananyag
érhető már el, ezeket helyezik fel többek között a sulinet digitális
tudásbázisra is folyamatosan.
- de pl. tegnap volt szülői értekezletem a 12-ed éveseknek, ahol a
www.felvi.hu , www.fisz.hu , www.palya.hu honlapokat mutattam be a
pályávalasztáshoz.
Szóval ez egy hosszabb lélegzető dolog. Még kellene pár ilyen eszköz.
Viszlát !
Nagy László