tanforum - [Tf] SuliNet.sk

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] SuliNet.sk

  • From: "info AT sulinet.sk" <info AT sulinet.sk>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Tf] SuliNet.sk
  • Date: Wed, 08 Sep 2004 06:53:36 +0200

Kedves Kollegak!

Szlovakiai vagyok. Egy magyar tannyelvu alapiskolaban tanitok szamitastechnikat harom eve. Nalunk az alapiskolas szamitastechnika oktatasanak nincsenek "hagyomanyai". Az orak az egyes iskolakban az igazgatok belatasa szerint kerulnek az orarendbe. Heti egy ora mar jo eredmenynek szamit. Mondanom sem kell, hogy emiatt igazan nehez dolgunk van. A tanterveket magunknak allitjuk ossze. A gimnaziumokban kicsit jobb a helyzet, ott az elso es negyedik evfolyamban kotelezo az informatika oktatas. A technika teren aranylag jol allunk. Az allam es a Deutche Telecom elegge jol ellatja az iskolakat. Idonkent van palyazati lehetoseg. Aki kihasznalja, az az iskola mar elegge szep gepparkkal rendelkezik.

A pedagogusok meg csak most ismerkednek a szamitogeppel. Tobbseguk ellensegnek tekinti az IKT-t. Kivetelek persze vannak. Ok fogjak elobbrevinni az ugyet.

Nos, ugy gondoltam jo lenne egy szlovakiai magyar pedagogusportal, ahol a pedagogusok sajat szintjuknek megfelelo anyagot es szolgaltatasokat talalnanak. Megalmodtam, letrehoztam. A www.sulinet.sk cimen erheto el. A domennev valasztas nem volt szerencses. Eloszor extranet.sk nevet szerettem volna. Az foglalt volt, igy lett sulinet.sk. Kozben kiderult, hogy nagyon keverheto a sulinet.hu -val. Idokozben sikerult megszerezni az extranet.sk doment is, igy a jovoben valoszinuleg majd valtoztatunk a neven.

A portal legnepszerubb szolgaltatasa a tesztrendszer. A feladat adatbazis publikus. Sajat feladatokat is lehet krealni, bevitel utan azok is publikussa valnak. Remenyeim szerint egy ido utan tekintelyes feladatbank alakul majd ki. Informatika alapismeretekbol kb. 700 hasznalhato feladat van jelenleg a rendszerben. A rendszerrol kepekkel illusztralt ismertetot olvashattok a http://www.sulinet.sk/selected.php?id=13&theme=0&subtheme=0&subsubtheme=0&mode=0 cimen. Folyamatosan fejlesztem. Mar tobbet tud, mint ami az ismertetoben le va irva ;).

Tovabbi uj szolgaltatas az orarend adatbazis. A "Teleprojekt" menupont alatt erheto el. Orakat lehet bevinni, hogy mas iskolakban oktato pedagogusok jo esetben egymasra talaljanak es idonkent tudjanak kommunikalni a tanulok.

Rengeteg tervem van. Sajnos csak a szabad idomben fejlesztem, amibol nincs sok. A pedagogusok passzivak, nem sok hozzaszolast kaptam ezidaig. A rendszerbe regisztralodni kell. Aki szeretne kiprobalni, kerem jelezze. Az iskola tipusat es a varost kerem elkuldeni. Valaszkent kuldok azonosito szamokat, amelyek a regisztraciohoz szuksegesek. Segitseget is szivesen fogadok.

Szep napot! Udvozlettel,
Toth Tihamer

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32