tanforum - Re: [Tf] mulasztás miatt...

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] mulasztás miatt...

  • From: "Dancso Tunde" <dancsot AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] mulasztás miatt...
  • Date: Wed, 9 Jun 2004 23:43:51 +0200

Kedves Zoli és Listatagok!
Valóban változott, 20%-ról 30%-ra.
A kérdésedre a válasz a 11/1994-es rendelet 20. paragrafusában olvasható,
és egyértelműen rendelkezik a tanuló sorsáról:
ha a hiányzásai a 30%-ot meghaladja, és emiatt nem értékelhető, akkor
osztályozóvizsgát kell tennie, ha a tantestület engedélyezi.
A vizsga meg is tagadható, ha az igazolatlan órák száma több, mint az
igazoltaké, és időben értesítették a szülőket.
Ha az osztályozóvizsga nem sikerül, akkor évismétlés.

Ide másolom a rendelet részét:

(6) Ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása
együttesen
a) a közoktatási törvény 8. §-a (1) bekezdésének c) pontjában meghatározott
iskolai nevelés-oktatás általános műveltséget megalapozó szakaszában a
kettőszázötven tanítási órát,

b) a közoktatási törvény 8. §-a (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott
iskolai nevelés-oktatás szakképesítés megszerzésére felkészítő szakaszában
az elméleti tanítási órák húsz százalékát,

c) alapfokú művészetoktatási intézményben a tanítási órák egyharmadát,

d) egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékát meghaladja

és emiatt a tanuló teljesítménye tanítási év közben nem volt érdemjeggyel
értékelhető, a tanítási év végén nem osztályozható, kivéve, ha a
nevelőtestület engedélyezi, hogy osztályozóvizsgát tegyen. A nevelőtestület
az osztályozóvizsga letételét akkor tagadhatja meg, ha az igazolatlan
mulasztások száma meghaladja az igazolt mulasztások számát, és az iskola
eleget tett a (3) bekezdésben meghatározott értesítési kötelezettségének. Ha
a tanuló a tanítási év végén nem osztályozható, tanulmányait
évfolyamismétléssel folytathatja. Ha a tanuló mulasztásainak száma már az
első félév végére meghaladja a meghatározott mértéket, és emiatt
teljesítménye nem volt érdemjeggyel értékelhető, félévkor osztályozóvizsgát
kell tennie.

Üdvözlettel:
Dancsó Tünde