tanforum - RE: [Tf] freeszovtver

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] freeszovtver

  • From: Vecsei Balázs <vecseib AT math.bme.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: RE: [Tf] freeszovtver
  • Date: Tue, 4 May 2004 22:56:44 +0200 (CEST)

> A Microsoft többet kaszírozhat a szoftverbérletb?l, mint a használatból.
> Suba alatt készül egy alternatíva: www.uhulinux.hu . Most már kormányzati
> támogatással fejleszti néhány "?rült informatikus".
> És mindenféle megkötés nélkül, tényleg "ingyé" van.
Marmint a vonatkozo licencek betartasa mellett.

A linux szabad rendszer, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek licencek,
amiket be kell tartani vele kapcsolatban. A szabad szoftverekhez mindig
adjak a pontos licencet.

Az linux-ra vonatkozo szabad licencek tobbsege biztositja
-- a program szabad hasznalatat, tetszoleges celra
-- a program modositasat, ehhez a forraskodhoz valo hozzaferest
-- a modosítas tovabbadasat
A pontos feltetelek licencenkent valtoznak. A legismertebb szabad licenc a
GPL, ezt Stallmann irta, van magyar forditasa is. A GPL bizonyos
ertelemben nagyon szigoru, emiatt a szabad szoftveres kozossegben sokan
fenntartasokkal kezelik.

Az uhulinux-al nehany hettel ezelott volt egy licencelesi problema, azt
akartak, hogy az uzleti felhasznalok legalabb egy licencet vegyenek, ha
jol emlekszem ez volt a vita lenyege, nem tudom, hogy most mi a helyzet.

balazs

---***---
Vecsei Balazs
a bme ttk 6-od eves