tanforum - Re: [Tf] Oktatas vallalkozoi igazolvannyal

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Oktatas vallalkozoi igazolvannyal

  • From: <gcsaba AT chello.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Oktatas vallalkozoi igazolvannyal
  • Date: Thu, 9 Oct 2003 19:52:41 +0200

Kedves Boldog Ferenc, és kedves kollégák!

>2003 juliusátol változtak az ÁFA viszonyok, illetve egyes
>esetekben az oktatást végzõnek regisztálnia kell magát (OKÉV?)

Az ÁFA - törvény változása valószínuleg nem jelent gondot, mert évi 2 millió
forint bevétel alatt az eddig tárgyi adómentesség helyett lehet alanyi
adómentességet választani, s így továbbra sem kell ÁFA-t fizetni.

Az OKÉV szám viszont valóban kötelezo, de a törvény szerint csak akkor, ha
felnottoktatást végez valaki.

Én eddig két középiskolában tanítottam óraadóként vállalkozói igazolvánnyal,
a gazdaságisnak a szeme sem rebbent, amikor mondtam, hogy számlát szeretnék
majd adni, viszont ugyanabban a városban, ugyanazon önkormányzat alá tartozó
intézményben kijelentették, hogy nem hajlandóak így alkalmazni.
Szóval elég vegyes a kép.

A saját véleményem: Ha a vállalkozói engedélyedben az áll, hogy "oktatás",
akkor bárkivel köthetsz megbízási szerzodést, legyen az állami,
önkormányzati, vagy privát cég. Ezért valószínuleg érdemes kiállni, bár én
sajnos nem tettem meg az elobb említett esetben. (Nagyon kellett a pénz, így
nem vitatkoztam:-((( )

Glóner Csaba