tanforum - [Tf] RE: [Tf] pántlikás pénz

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] RE: [Tf] pántlikás pénz

  • From: "Környei László" <kornyeil AT kornyei.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] RE: [Tf] pántlikás pénz
  • Date: Sun Sep 7 13:00:02 2003

Ez a költségvetési törvény:
8. számú melléklet a 2002. évi LXII. törvényhez
A helyi önkormányzatok normatív, kötött felhasználású
támogatásai
I. KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁS EGYES KÖZOKTATÁSI FELADATOK
ELLÁTÁSÁHOZ

4. Tanulók tankönyvvásárlása
a) Általános támogatás a tanulói tankönyvvásárláshoz
FAJLAGOS ÖSSZEG: 2 400 forint/tanuló
A hozzájárulást a helyi önkormányzatok a Kt. 118. § (5)
bekezdéséhez kapcsolódóan az e törvény 3. számú
mellékletének 20. a)-d) és 21. a) pontjában meghatározott,
az iskolai nappali rendszerű oktatásban részt vevőknek a
2003/2004. tanévi nyitó (október 1-jei) közoktatási
statisztikai állapotra becsült tanulói létszáma alapján
igényelhetik, az elszámolás a normatív hozzájárulásokkal
azonos eljárás alapján a költségvetési évben e jogcímen
jogszerűen elszámolt költségek, valamint a 2003/2004. tanévi
(tényleges) nyitó közoktatási statisztikában szereplő,
nappali rendszerű oktatásban részt vevők létszámának
figyelembevételével történik.
A hozzájárulás felhasználásánál figyelembe kell venni a
tankönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az
iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 5/1998. (II. 18.)
MKM rendelet előírásait.

Ez a rendelet:

A tanulói tankönyvtámogatás rendje és az iskolai
tankönyvellátás
15. § (1) Az éves költségvetésről szóló törvény
kihirdetésétől számított harminc napon belül az Oktatási
Minisztérium hivatalos lapjában közzé kell tenni - a
közoktatásról szóló törvény 118. §-ának (5) bekezdése
alapján, a piaci áron forgalomba kerülő tankönyvek
megvásárlásához az éves költségvetésről szóló törvényben
meghatározott előirányzatból, a helyi önkormányzatok részére
az egyes normatív állami hozzájárulások megállapításakor a
nappali rendszerű iskolai oktatásnál figyelembe vett
mutatószám alapján meghatározott - egy tanulóra jutó éves -
tankönyvtámogatás összegét. Az egy tanulóra jutó
tankönyvtámogatás összege eltérő lehet iskolai
évfolyamonként, továbbá, ha a tanulónak speciális célú
tankönyvet kell vásárolnia.
(2) A tankönyvtámogatás összegét - az Oktatási Minisztérium
által megadott adatok alapján - az éves költségvetésről
szóló törvényben meghatározottak szerint kell eljuttatni a
fenntartók részére.
16. § (1) Az iskolának biztosítania kell, hogy a napközis és
a tanulószobai foglalkozásokon megfelelő számú tankönyv,
segédkönyv álljon a tanulók rendelkezésére a tanítási órákra
történő felkészüléshez.
(2) Az iskola minden év május 31-éig felméri, hogy hány
tanuló kíván kölcsönözni az iskolai könyvtárból, iskolai
könyvtár hiányában az iskolától tartós tankönyvet,
segédkönyvet.
(3) A felmérés eredményéről a nevelőtestületet, az
iskolaszéket, az iskolai szülői szervezetet és az iskolai
diákönkormányzatot június 15-ig tájékoztatni kell.
(4) A nevelőtestület minden év június hó 30-áig - a
közoktatásról szóló törvény 118. §-ának (5) bekezdésében
meghatározott eljárási rend szerint - meghatározza a
tankönyvtámogatás módját, azzal a megkötéssel, hogy az e
rendelet 15. §-ának (1) bekezdése alapján az iskola részére
jutó összeg legalább huszonöt százalékát tartós tankönyv,
továbbá a tanulók által alkalmazott segédkönyv vásárlására
kell fordítani.
(5) A (4) bekezdés alapján megvásárolt tankönyv, segédkönyv
az iskola tulajdonába, s ha működik, az iskolai könyvtár
állományába kerül.
(6) Az iskolának közzé kell tennie azoknak a tartós
tankönyveknek, továbbá segédkönyveknek a jegyzékét,
amelyeket az iskolai könyvtárból, ennek hiányában az
iskolától a tanulók kikölcsönözhetnek.
(7) Az iskola a (2) bekezdésben meghatározott felméréssel
egyidejűleg felméri azt is, hogy hány szociálisan rászoruló
tanuló jár az iskolába, illetve hány tanuló igényel
tankönyvtámogatást, s a felmérés eredményéről a (3)
bekezdésben foglaltak szerint tájékoztatást ad.
(8) Az iskola - a gyermekek védelméről szóló törvény 18.
§-ának (4) bekezdése alapján - kezdeményezi a tankönyv- és
tanszerellátás támogatásának megállapítását a települési
önkormányzatnál azon tanulók részére, akiknek a
tankönyvellátását az iskolai tankönyvtámogatás rendszere nem
tudja megoldani.

Környei L.