tanforum - Re: [Tf] hir

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] hir

  • From: "Miklósi László" <ml AT tte.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] hir
  • Date: Wed Jun 25 10:31:01 2003

T. Lista!
Fodor Zsolt felvetesere:
Zsoltnak messzemenoen igaza van abban, hogy meghatarozo lehet a pontos
kerdesfelvetes. A konkret esetben igen elkepzelheto, hogy az "Ird fel harom
kedvenc tortenelmi szemelyiseged neve't" kerdes osszemosodhatott a
Magyarorszagon illetve kulfoldon legismertebb szemelyiseggel. Vagyis a
kedvenc es az ismert.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy akit kedvenckent emlitenek, az nehany kivetelt
leszamitva azonosulast is jelent. Nagyon nem mindegy a kedvenc korszak
illetve szemelyiseg.
Persze mindezzel egyutt nem lehet szo nelkul elmenni a dolog (Hitler
szavazati aranya) mellett. (Lasd pl. rendvedelmi iskolak kiugro aranya.) A
felmeres persze mas szempontbol is erdekes. Peldaul: Kik jelentek meg
egyaltalan a lista e'le'n, miert o"k. Ez persze messzire (nem is feltetlenul
e listara) vezet.

Miklosi Laszlo
ml AT tte.hu