tanforum - Re: [Tf] ertesites bukasra allasrol

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] ertesites bukasra allasrol

  • From: Dancsó Tünde <dancsot AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] ertesites bukasra allasrol
  • Date: Sun Jun 8 12:27:01 2003

Kedves Gusty és Listatagok!

A KT 70. § (1) bekezdésének harmadik mondatában található meg
a "népmese" általános szabályozása.
Ezeknek a gyakorlati alkalmazására alkotják az iskolában az SZMSZ-t,
éves munkatervet, stb. Ezekben lehetnek a konkrét megvalósítások
szabályozásai, pl. a Karcsi által említett jó iskolai gyakorlat is,
amely beválása esetén hagyománnyá válhat egy-egy iskolában.

LXXIX. tv a közoktatásról:

A gyermek, tanuló kötelességének teljesítése

"70. § (1) A pedagógus a tanuló teljesítményét, előmenetelét tanítási év
közben rendszeresen érdemjeggyel értékeli, félévkor és a tanítási év végén
osztályzattal minősíti.
A tanuló magatartásának és szorgalmának értékelését és minősítését az
osztályfőnök - az osztályban tanító pedagógusok véleményének kikérésével -
végzi.
***
Az érdemjegyekről a tanulót és a kiskorú tanuló szülőjét _rendszeresen
értesíteni kell._
***
A félévi és az év végi osztályzatot az érdemjegyek alapján kell
meghatározni.
Az osztályzatról a tanulót és a kiskorú szülőjét értesíteni kell. Az
érdemjegy, illetőleg az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének,
szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz."

Tehát a tv. szerint értesíteni kell a szülőket,
de ennek konkrét megvalósítását, azaz a kommunikáció formáját,
valamint a rendszeresen szó értelmezését,
- nagyon helyesen - a helyi iskolai gyakorlatra bízza.

Üdvözlettel: Dancsó Tünde