tanforum - [Tf] Vá: [Tf] 2 es fel ora

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Vá: [Tf] 2 es fel ora

  • From: GyÅ‘ri József <gyori AT REFINT.DRK.HU>
  • To: "'tanforum AT lists.kfki.hu'" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Vá: [Tf] 2 es fel ora
  • Date: Wed May 7 20:24:01 2003

Kedves Kollégák!
A mai napon iskolánk megkapta a Magyar Közlöny 43/II számát, ami a
kerettantervi rendelet módosítását tartalmazza. Az OM honlapján is
olvasható, az egész potom 1168 oldal. Ebben van három változat arra, hogyan
lehet csökkenteni az óraszámokat, az iskola választhat, melyik tantárgyból
csökken az óraszám. Közben megjelent a kétszintű vizsga (csökkentett)
követelményrendszere, ami természetesen sok esetben köszönőviszonyban sincs
a kerettantervvel (pld: fizika, középszint ). Természetesen, néhány nappal a
ballagás és érettségi előtt az iskoláknak rengeteg idejük van arra, hogy
összehasonlítsák a régi és új követelményrendszereket, május 20-ig a 10.
évfolyamos tanulóknak és szülőknek elmagyarázzák az új rendszert,
kiválasszák az emelt szintű felkészítő tárgyakat (figyelembe véve a tanulók
leendő továbbtanulási szándékát), sőt még a szabad tanárválasztást is
biztosítsák. A nevelőtestület úgy mellékesen eldöntheti, hogy mely
tárgyakból csökkenjen az óraszám szeptembertől (melyik kolléga kerüljön az
utcára), és így tovább...
Eddig azt hittem, hogy Romániát nem lehet lekörözni az előkészítetlen,
átgondolatlan, kapkodó és manipulativ oktatási reformok terén. Sajnos, ez a
kétes dicsőség ma a miénk.
Üdvözlettel:
Győri József