tanforum - Re: [Tf] oraszamcsokkentes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] oraszamcsokkentes

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] oraszamcsokkentes
  • Date: Thu May 1 11:37:01 2003

Kedves Tünde és Listatagok!

> Azért nem feltuno a különbség, mert ez az eredeti korrektúrája,
> és úgy tunik, mintha félkész állapotban lenne.

Állj! A honlap szerint ez a végleges változat. Ami ebben szerepel, az
érvényes. Ennyi
és pont.

Ha félkész, akkor hogyan engedhették meg maguknak, hogy kiadják, ha pedig
kész,
akkor melyik részen lehet a csökkentést lemérni.

Volt aki válaszában az óraszámcsökkentés tanári álláshelyet érintő
vonatkozására
utalt, sőt szóba hozta a bért is. Szerintem ezt ne keverjük bele.

A lényeg az, hogy a megadott tantárgyi követelmények és a megtanításukhoz
szükséges óraszámok összege belefér-e a csökkentett órakeretbe. Azáltal, hogy
tárgyi óraszámokat nem szabályozták, csak az összeset, ezzel a problémát az
iskola,
illetve a fenntartó oldalára tolták...

Legyen esély arra, hogy egy átlag iskola átlag képességű osztályában a
rendelkezésre
álló idő alatt tisztességgel elsajátítható legyen az anyag. Ha ez az arány
megbomlik,
onnantól ez vagy az eredményeken látszik meg, vagy a diákok túlterhelését
növeli.

Eddig csak informatikával kapcsolatban volt konkrét megszólalás. A többi
tárgy?
a) nincs más szakos kolléga erre
b) van más szakos kolléga is, de még nem ismeri az új követelményeket
c) van más szakos kolléga is, még nem ismeri, de nem is érdekli

Tisztelettel: Fodor Zsolt

  • Re: [Tf] oraszamcsokkentes, Fodor Zsolt, 05/01/2003