tanforum - [Tf] Re: Meg lehet allitani?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: Meg lehet allitani?

  • From: Nyerges Gyula <jsa AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: Meg lehet allitani?
  • Date: Sat Mar 8 23:45:00 2003

> Valamiert mindezeken felul erosen feleloldalas a kulturank: Ha
> valaki mk. lejozsizza Petofit, az ugye neveletlen bunko... De aki
> nem tudja mk., mi az aramerosseg es a feszultsek kozott a
> kulonbseg, azon egyeterto mosollyal tultesszuk magunkat. Pedig
> csak egyfele nem-tudas van!

NEM csak egyfele nem-tudas nan!
Magam is meltatlankodni szoktam, ha pl. hibasan ideznek egy ismert
verset. De ezt a dolgot megiscsak tul lehet elni.
Sajnos nem mondhato el ugyanez minden esetben az Ohm-torveny
ismeretenek hianyarol :(

> Senkit megbántani nem akarok, de a kortunet mellett -- annak sem
> elhanyagolhato a hatsasa, egyszeruen a levegoben van hogy
> minden baromsagot elhiggyunk -- szoval emellett azert mindez
> eleg szomoru bizonyitvanyt allit ki a termeszettudomanyos
> oktatasunkrol!

Egyet ertek. De MAGATOL nem fog javulni a termeszettudomanyos
oktatas szinvonala. TARSADALMI IGENYre van hozza szukseg.
Idovel majd csak kiderul, hogy nemzetkozi penzugyi tranzakciokkal,
szerzodesekkel, rémhírekkel és kukkolással NEM LEHET JOLLAKNI és NEM
LEHET GYÓGYÍTANI.
(de ha nap mint nap azt hallom, hogy egyezmenyekre, megallapodasokra,
katasztrofa-tudositasokra es valosag-show-ra van feltetlen szuksegem, a
vegen meg elhiszem...)

Ugy gondolom, tobbre mennenk energiatakarekos berendezesek es
technologiak kifejlesztesevel, uj gyogyszerek kikiserletezesevel, a
gyarak es eromuvek kornyezetszennyezesenek csokkentesevel ill.
egeszsegesebb elelmiszerek eloalitasaval. Ugy gondolom tovabba, hogy
egyre tobben gondojuk majd igy.

Termeszetesen szukseg van kozgazdaszokra, jogaszokra, politikusokra,
ujsagirokra, ...,
de ha egyszer a biologusok, vegyeszek, fizikusok, kutato orvosok is
fontosak lesznek a tarsadalom szamara, javulni fog a termeszettudomanyos
oktatas szinvonala is (felteve, hogy marad addigra hozzaerto pedagogus a
palyan).

  • [Tf] Re: Meg lehet allitani?, Nyerges Gyula, 03/08/2003