tanforum - Re: [Tf] Vallasa tiltja az unnepet. - iskolaban?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Vallasa tiltja az unnepet. - iskolaban?

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Vallasa tiltja az unnepet. - iskolaban?
  • Date: Wed Oct 30 15:13:01 2002

Sziasztok!

Nagy Gode Peter wrote:

> Szabad-e egy tanulót arra kényszeríteni (?),
> hogy iskolai ünnepélyen vegyen részt,
> miután szülei üzenték, hogy nem vehet részt
> ezeken vallási tilalom miatt?

Nem.

Szerintem minden iskolaban létezik keret, amit a szülõ igazolhat
(családi ok). Ha ez olyan fontos a szülõnek, akkor erre is
felhasználhatja. Ha ezen felül is akar hiányozni, akkor igazolatlan
órából 29-et begyûjthet. Ha az iskola józanul értékel, akkor ebbõl még
magatartás jegy probléma sem lesz, hiszen a hiányzások számához nincs
szorosan hozzárendelve az adható minõsítés. Van olyan szülõ, aki a
nehéz-dolgozatos napokon, van, aki az elsõ/utolsó tanítási napokon
"tartja otthon" gyermekét, és van, aki az ünnepnapokon. (Bár a szünnap
is ünnepnap a gyereknek, de azt már ne várja el a szülõ, hogy míg más
ünnepélyen ül, addig az õ gyermekének órát tartsanak)

Az eset fordítottja is elképzelhetõ: a gerek azért nem jön iskolába,
mert vallása szerint "ünnep" van. (Ilyen a temetés is.) A szülõ ezt is
igazolhatja.

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu