tanforum - [Tf] tanar-neveles (tipp.hix)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] tanar-neveles (tipp.hix)

  • From: Nlaca Laca <nlacap AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] tanar-neveles (tipp.hix)
  • Date: Thu Apr 11 06:36:00 2002

@MSGID: <tipp.4254.16@HIX> 3CFCE1C1
@REPLYADDR
franko AT mail.rgstudio.hu
@REPLYTO 48:1/48.2000 UUCP
@PID: SoupGate/DOS v1.02
Haliho!

2002. aprilis 8. 09:43 datummal
fandy AT freemail.hu
irta
(hun.lists.hix.tipp hircsoportban):
> Es vajon nem a tanarok feladata (is) a neveles, peldamutatas?!?
Bocsanat, de nem. Nagyon-nagyon-nagyon szeretne sok szulo (egy reszuk
teljesen) attolni az iskolara a neveles gondjait, de egy iskola nem
tudja felvallalni a szulok feladatait.
A viselkedest nem az iskolapadban kell megtanulni, hanem otthon.
Igaz, nagyon sok esetben az iskolapadban is kell nevelnie egy tanatnak,
de ez az ido a tanulas rovasara megy. Nem hiszem, hogy egy matematika
vagy irodalom ora temajaba belefer a viselkedes, ugyanakkor sajnos a 45
percbol 10-15 perc arra megy el rendszeresen, hogy a tanar
_megprobalja_ nevelni a gyerekeket.
Probaltal mar egyben tartani 36-38 gyereket? Probald meg egyszer.
Elmeny... :))

> Nemcsak a tananyag leadasa. Ha mar a tisztelt szulo elfelejti is ido
> hiany v. egyeb ok miatt a gyermekevel valo torodest.
Bocsanat, de miert a pedagogus ,,szivjon'' azert, mert a szulo ,,nem
er ra'' a gyerekkel foglalkozni? A szulo erjen ra, azert szulo, ha nem
er ra, akkor nem szulo, hanem egy fedel alatt lakik egy gyerekkel.

> Ezt nem lehet a penz hianyaval magyarazni. Aki szivvel-lelekkel
> csinalja az hat az osztalyara is, csak foglalkozni is kene veluk,
> odafigyelni igazabol.
Kicsit ambivalens a megfogalmazasod. A szulo ,,elfelejti idohiany
vagy egyeb ok'' miatt a gyerek neveleset, akkor az bocsanatos bune a
szuloknek, mert ugye penzkerdes... akkor hogy lehet egy tanarnak
kotelessege a neveles?

Probaltam nevelni egyszer az osztalyt, de masnap le is szoktam rola,
amikor egy felhaborodott apuka ,,berontott'' a tanariba: hogy kepzelem,
hogy nevelem a fiat, az az o dolga. Es ebben hamar egyet is ertettunk,
o neveli, en tanitom, es ez igy van rendben. Meg van kulonboztetve a
tanar, a nevelo es a szulo...

> Az ilyen fiatalokbol esetleg lehetne szervezni kornyezetvedo csoportot
> is, talan ok jobban meg tudjak gyozni a tarsaikat, hogy nem erdemes a
> kornyezetuket ido elott leamortizalni, mert azzal csak sajat maguknak
> artanak.
Mi tart vissza, hogy ezt megtedd? Gyere be egy orara es beszeld meg
veluk, aztan megnezzuk, hogy mikepp fogadjak az otletet. Ne feledd,
csak a szulo ,,kenyszerithet'' egy gyereket valamilyen tevekenysegre,
az iskola es a tanar nem.
--
Frank O'Yanco -=- Mobil +36203494743 +36303687792 -=- ICQ: 49179141
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.3 -=- http://andromeda.rgstudio.hu

--- SoupGate/DOS v1.02
* Origin: SHADOWNET-Internet gateway (48:1/48.2000)
@PATH: 1/48

  • [Tf] Fizika a szinen, Bugat Pal Eu. Szki., 04/10/2002
    • [Tf] tanar-neveles (tipp.hix), Nlaca Laca, 04/11/2002