tanforum - Fw: [Tf] cikk (vigyazat, hosszu)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Fw: [Tf] cikk (vigyazat, hosszu)

  • From: Dobos László <dobosl AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Fw: [Tf] cikk (vigyazat, hosszu)
  • Date: Mon Mar 4 21:39:00 2002

Üdv!

> Olvastatok? Mit szoltok hozza?
> http://www.nepszabadsag.hu/Archiv/Doc.asp?SID=1&IID=269&AID=29263

Elolvastam. Bocs, de nem hozott tűzbe. Másrészt a megoldásra se döbbentett
rá. (Vagy csak én vagyok vaksi.)

Azt én is látom, hogy annak idején (a NAT kedvéért,...) a hosszú évek alatt
lassan pofozódó tananyagot, tantárgyi szerkezetet sikerült összekutyulni... A
működő 8+4 évfolyamot 6+6-ra, 4+8-ra bontogatni, ami matematikailag ugyebár
kijön, csak éppen átjárhatatlan a rendszer. (Jó téma még a "10-ig ne tanulj
szakmát!" - kérdése is! Vagy a "kis, közepes és nagy érettségi.) Mára sporttá
vált, az "írjunk tantervet, vagy fénymásoljunk" nevű játék. Ehhez még
kapcsolódik a "vezessük be rögtön, ha jó, ha nem, még a MI(!) időnkben." Most
a fő kedvencem következik: Pályázzunk! Pályáztassunk! Koslassunk és
koslattassunk az információ után, hátha valakihez nem jut el és akkor annak
nem kell adni! Tiszta haszon! Meg is érdemli az olyan, aki az óráira készül
és nem böngészi a kiírásokat!... Ne is csodáljuk, ha eljött az idő, amikor
már nem lehettünk egyenrangúak a polgármesteri hivatalokban dolgozó szintén
állami alkalmazottakkal.

Úgy gondolom, a hatalmasul nagy, korszakalkotó ötletek nélkül többre mentünk
volna. Hiszek benne, hogy az oktatás napról-napra fejlődik,... ha kiművelt,
jól megfizetett pedagógusok állnak a katedrán,... ha munkájuk tapasztalatait
hozzáértő szakemberek összegzik,...
Ennek a folyamatnak teljesen függetlennek kell lennie pártoktól, választási
ciklusoktól, politikusoktól,... és főleg agyament karrieristáktól!

... és még egy gondolat a fizetéssel kapcsolatban. Minőségi bérpótlék: Ez az
egy évre szóló minőségi bérpótlék nekem nem tetszik. Hogy én idén azért kapok
többet, (azért utálnak/irigykednek a többiek egy éven át), mert tavaly jól
dolgoztam...? Nem igazán jó!
A pénznek két formáját tudom elképzelni. A munkabért, és a jutalmat. A
munkabér persze olyan összeg, ami alapján még akár egy német szakost is be
lehet csábítani az általános iskolába. Sőt, az igazgató még választhat a két,
vagy három jelentkező közül.
A jutalom pedig rém egyszerűen működik.: - Megszerveztél egy versenyt,..
felkészítettél,... bemutató órát tartottál,... táboroztattál és jó
visszhangja van?- Íme a jutalmad. (Boríték, átutalás, amit tetszi...)
Mindenki előtt, indoklással. Ehhez persze kell egy keret,... de legyen, ha
azt akarjuk, hogy beinduljon az élet.

No jó, kicsit elragadtattam magam, vagy már álmodom? :-)
Aki idáig elolvasta, írjon be egy piros pontot magának!

Laci
Saját Web-lapom: www.extra.hu/jaszi (2001.11.20)
Községünk lapja: www.extra.hu/jaszszentlaszlo (2001.12.29)
Fiam lapja: http://doboslaci.freeweb.hu (2002.02.17)