tanforum - [Tf] Természettudományok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Természettudományok

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Természettudományok
  • Date: Wed Jan 2 11:11:01 2002

From: "Kiraly Peterne"
<kiraly AT sunserv.kfki.hu>Subject:
[Tf] [Fizinfo]
fizika a színen (fwd)

> Az utóbbi években a természettudományos nevelés népszerűsége csökkent, ezt
a napi tapasztalatokon kívül igen komoly, egyetemi szinten elvégzett
felmérések is bizonyítják.

Ezt sajnálom! Elrontottunk volna valamit? Szerintem a jó "REÁLOS" alapokra
nagy szükség lenne... Még akkor is, ha tanulóink zöme a későbbiekben a humán
szférában szolgáltatások területén fog dolgozni...
Tézisem: hogy a stabil reál ismeretek hiánya, kesze-kusza világnézethez,
hiszékenységhez, befolyásolható személyiség kialakulásához vezethet.
(érdekelne mit gondoltok erről)

>A jelenség nemcsak hazánkra jellemző, hanem világszerte tapasztalhatjuk
megnyilvánulásait, pl. csökken a természettudományi karokra jelentkező
hallgatók létszáma, kevesebben választják a fizikát érettségi tantárgyként.