tanforum - [Tf] magyar nyelv es irodalom

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] magyar nyelv es irodalom

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] magyar nyelv es irodalom
  • Date: Sun Dec 23 19:10:00 2001

Tisztelt Kollegak!

(Nehany hete tudtam meg az alabbiakat, de ugy emlekszem, meg nem irtam meg, igazgatom valaszat vartam, de o nem reagalt.)

Szoval december elejen olvasgattam a weben, s az OM oldalan, a kerettantervrol szolo Kerdes-valasz cimu reszben azt talaltam, hogy ...

----------
II. ÉRTÉKELÉS – MODULOK – OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRÁK –TANKÖNYVEK{ PAGEREF _Toc507395611 \h }

A magyar nyelv és irodalom, mint komplex tantárgy továbbra is két osztályzattal kerül-e értékelésre, vagy minden részterületére külön-külön osztályzatot kapjon-e a tanuló? Ugyanez felmerült az intézmény által kialakított integrált tantárgyak, illetve a tantárgyakba integrált modulok értékelésével kapcsolatban is.

A módosítás szerint [4/2001. (I. 26.) OM rendelet] a kerettantervi rendelet 11. § a következő (3) bekezdéssel egészült ki: “(3) Az iskola a magyar nyelv és irodalom tantárgyat, illetve az anyanyelv és irodalom tantárgyat magyar nyelv továbbá irodalom, illetve anyanyelv, továbbá irodalom tantárgyakra bonthatja.” Ennek megfelelően, ha két tantárgyra bontva tanítja az iskola a magyar nyelv és irodalom tantárgyat, akkor külön-külön kell értékelnie, osztályoznia mindkettőt. Ha továbbra is egységes tantárgyként iktatja a helyi tantervébe, a tanuló egyetlen osztályzatot kap.

A kérdés második részére a válasz az előző kérdésnél található: egy tantárgyat egy félévi illetve év végi osztályzattal értékelünk. (Lásd még az I/16. kérdésre adott választ.)

Ugy gondolom, hogy az eddigi gyakorlat nemcsak nalunk volt az, hogy ket jegyet adtak, egyet irodalombol egyet nyelvtanbol. Gondolom sok helyet a helyi tantervben magyar nyelv es irodalom targyat adtak meg, marcsak megszokasbol is... Naluk ugye marad az egy jegy...

Jart igy valaki, vagy rosszul ertelmezem a weben a szoveget?

Udv: Fodor Zsolt

  • [Tf] magyar nyelv es irodalom, Fodor Zsolt, 12/23/2001

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.