tanforum - Re: [Tf] megnovelt fejkvota

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] megnovelt fejkvota

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] megnovelt fejkvota
  • Date: Sat Oct 20 08:14:01 2001

Udvozletem!

Knausz Imre irta (18 Oct 01, 22:36) "[Tf] megnovelt fejkvota"
subject-u leveleben:

> Ha igaz, mi
> indokolhatja?

A kérdés ugye költõi...? Indokolja, hogy közelednek a választások,
a vezetés kapkod... Indokolja, hogy az "Oszd meg és uralkodj" egy
igen hasznos stratégia... Ennyi!

PJG irta (19 Oct 01, 22:47) "Re: [Tf] megnovelt fejkvota" subject-u
leveleben:

> Én maximálisan a vallás ellen vagyok.

Sajnos, akár a sajtóban megjelent hir (nagyban), akár az itt a listán
felbukkant reflexiók is: ide vezetnek! Nagy kár. Ez ugyanis semmi
másra nem jó, mint intenzv flamme-re. OK, a lista eddig sem volt
nagy forgalmu, talan csak a kir-stat borzalmai hoztak nemi
forgalmat... De most ez a tema -- hat nagyon nem ide valo!

> A vallás nevében háborúztak és ma is
> háborúznak az emberek.
> Sok millió embert öltek meg istenért, az õ nevében.

Egy nagy túróst! (De visszafogott voltam!)

Öltek, mert genetikailag kódolt az agresszivitas bennünk. Ennyi. A
többi csak ürügy!

> Ha nem lett volna az az idõszak amit sötét középkornak neveznek
> (ami fõleg ez egyház miatt volt sötét), akkor ma már az emberiség
> csillaghajókon közlekedne.

Marhaság, a középkor nem volt sötét. Nem volt gépesített háború,
nem volt biológiai vagy vegyi fegyverkezés, nem dogoztattak
szénbnyában gyerekeket, nem gázosítottak el milliószámra
embereket, nem égettek fel szegény falvakat napalmmal vagy
lézerbombákkal kecskeoásztorokat sem akartak móresre tanítani.
Az újkor: az a sötét!!! Az emberi butaság és pökhendiség
párosítása miatt!!!

> Szerintem a vallás, az egyház visszaél az emberek
> hiszékenységével, jóakaratával, esetenként butaságával.

Juj, de mekkora hülyeség ez! A vallás és az egyház két dolog, ha
összekevered, akkor legfeljebb egy kocsmában, sok-sok sör
mellett vitathatjuk meg -- bár az már egy másik szinvonal! A
butasaág éppen ez az összekeverés! És ami még fontosabb: a
vallást és a butaságot együtt emlegetni -- azon túl, hogy egetverõ
nagy hülyeség -- durva sértés is a többség felé!

Most akkor flame-lunk ezerrel...? :((

HunyadiMatyasGimnazium irta (19 Oct 01, 16:25) "Re: [Tf]
megnovelt fejkvota" subject-u leveleben:

> A történelmi elõzményeket pedig bizonyára igazságosnak tartod?
> Mindenki a világnézete szerint tapsol vagy sír...

És mindenki vagy fekete vagy fehér igaz? Ugyan már... A
történelmi elõzmények soha sem igazságosak! Nem igazságos pl.,
hogy mk. Kovacs Jozsika, a szazadfordulon szuletett
szegenyparaszti csalad vagy Szabo Pistike a szinten kortars
varosi proletar csalad gyereke vegul is csak zseller illetve proletar
lett, mert nem tudta megfizetni a szuleje a tanitast. Am nem
ertem, akkor most miert nekem kellene ezert karpotlast adni.
(Ragozhatnam: a mgyar honvedsereg tagjai miert nem kapnak
Auszturia kormanyatol karpotlast az 1849-es megrolasokert? Miert
nem fordul a magyar kormany a Torok kormanyhoz karpotlasi
igennyela 150 eves torok uralom miatt? Komolytalan? Az bizony!)

Fajdalmas, de nincs mese, be kell latni: nem lehet utolag revansot
venni, mert nem azokon tortenik ez az elegtetel vetel, akiken
kellene. Tessek kotelezo irodalomma emelni az 1984-et, hogy
ketelkedo es gondolkodni hajlando gyerekeink legyenek, hogy
tobbe soha maszlagokkal ne lehessen etetni egy egesz
korosztalyt. Soha tobbet semmilyen szinu angszoc ne nyerhessen
tert! Minden mas elegteteli igyekezet csak arra jo, hogy megossza
a pillanatnyi (es feltehetoen, es valoban az eredeti serelmekhez
merten elenyeszo) karpotlast eppen elvezoket azokkal, akik nem
kapnak (es mivel az eroforrasok vegesek, akiktol igy vagy ugy, de
ezeket a forrasokat elveszik)... Baz igaz: az ellentetek szitasa
mindig, minden vezetes szamara hasznos dolog. Sajnos!

--
Üdvözlettel: Dorozsmai Károly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

P.S.: Neubauer józsefnek