tanforum - [Tf] Re : [Tf] Nem értem!?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re : [Tf] Nem értem!?

  • From: leitereg.andras AT szerencsejatek.hu
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re : [Tf] Nem értem!?
  • Date: Sun Sep 2 17:24:01 2001

Szervusztok!

-----Eredeti üzenet-----
Feladó: Dorozsmai Karoly
[mailto:kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu]
Elküldve: 2001.szeptember.1. 20:43
Címzett:
tanforum AT sunserv.kfki.hu
Tárgy: [Tf] Re: [Tf] RE: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re : [Tf] Nem értem!?

> Megegyszer: a Win98-ban alapertelmezesben
> ENGEDELYEZETT a Scripting Host,

Ezt elsore sem vitatta senki. Egyébként nem közvetlenül a W98
a ludas, a Scripting Host az IE5-ben jelent meg. Mindenki érintett
lehet, aki IE5-öt vagy késobbit telepített.

> azaz ha nem csinal semmit a gyanutlan Win98 felhasznalo es
> MS levelezot hasznal, bizony a script-ek elindulnak keretlenul!

Ez így félinformáció, ne terjesszük.
A mellékletet _nem_ indítja el automatikusan. Mindegy mi a melléklet,
script vagy exe, a felhasználónak "kell" elindítania. A mai mail vírusok
_legtöbbje_ mellékletben van, tehát _nem_indul_magától_.

A HTML levéltörzsben lévo script valóban lefuthat magától, annak a
kikapcsolását az elozo levelemben leírtam. A NAI szerinti 10
leggyakoribb vírusból 1 ilyen van (JS/Kak@M 1999/10/22).

> 10 masodperc alatt le lehet tiltani a scipring host-ot.
Így igaz. Az említett NAI 10 leggyakoribb vírusa között 2,
azaz ketto darab script vírus van. A többi 8 simán fertoz letiltott
Scripting Host mellett. Többek közt a threadet elindító SirCam is :-(
Szóval le lehet azt szedni, véd is valamennyit, csak senki ne
gondolja, hogy ezzel meg van oldva a vírusprobléma.

Üdv
Leitereg András

  • [Tf] Re : [Tf] Nem értem!?, leitereg . andras, 09/02/2001