tanforum - [Tf] Palinkas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Palinkas

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Palinkas
  • Date: Tue Jul 17 08:54:01 2001

Tisztelt Kollegak!

Lattam - egy reszet - annak a musornak, amelyben az ujdonsult
oktatasi miniszterunkkel Feledy Peter beszelgetett.

Elmondta tobbek kozott, ha mod van ra, a ksitelepuleseken meg
kell tartani az ovodat es az also tagozatot. Ehhez evfolyamonkent
4-5 diakot elegendonek tartott.

Az egyetemi hallgatok szamanak novekedesevel kapcsolatos
kerdeskorben mintha orommel mondta volna el, hogy az egy
oktatora juto hallgatoi letszam nagyobb, mint az EU atlaga...
Elmondta, hogy a magas szintu elmeleti kepzes mellett (reszben
helyett) a gyakorlatiasabb kepzes fele kell fordulni. Szo esett -
burkoltan - az oktatoi gardarol is. Ahogy ereztem, a miniszter ur az
oktatoi garda minosegenek oldalan nem erzett problemat.

Errol azert en is leirnam a privat velemenyemet.
(Termeszettudomanyos vonal!) Annak idejen (1987 es 1992 kozott)
kb. fele reszben docensek vezettek meg a gyakorlatokat is. a
"legalsobb" reteg a tanarseged volt. Mar ot evvel ezelott is voltak
szep szammal gyakorlatvezetok a felsobb evfolyamosok kozott.
Nemreg hallottam egy - egyebkent igen kivalo - volt tanitvanyomrol,
ki masodeves letere vezet gyakorlatot elso eveseknek (valahol a
BME-n alapozo matematikai targybol). Termeszetesen nem vonom
ketsegbe az ilyen hallgatok tudasat, azonban ketlem, hogy ok
ennyi ido alatt kelloen atlatnak a temat. Azt hiszem korrepetitornak
vagy hogy is nevezik? tutornak? kivaloak lennenek, de ez nem
ugyanaz. Annak idejen mi eppen gyakorlatokon tanultuk a
legtobbet. Ma meg? Eloadasra alig jarnak, ... a gyakorlatokat pedig
sokszor olyanok vezetik, akik maguk is hallgatok.
Mi lesz ebbol? Jo tudas lesz ebbol?

Konzervativ lennek?

Tovabbi kellemes nyarat!

Tisztelettel: Fodor Zsolt

  • [Tf] Palinkas, Fodor Zsolt, 07/17/2001